DRF øger gennemsigtigheden for igangværende sager

Dansk Ride Forbund har i dag lanceret en ny underside på rideforbund.dk, der giver offentligheden mulighed for at følge med i igangværende og afsluttede disciplinær- og appelsager. Denne nye funktion er et led i forbundets bestræbelser på at skabe bedre transparens og større gennemsigtighed i behandlingsprocessen af sager under appeludvalget og disciplinærudvalget.

Tekst af: Ann-Sofie Skovlund

Den nye underside vil indeholde de seneste opdateringer om hvert sagsnummer, så det bliver lettere for medlemmer, interessenter og offentligheden at følge med i status på og udvikling af de enkelte sager. Formålet med dette tiltag er at sikre en mere åben og overskuelig proces, der styrker tilliden til forbundets arbejde.

På siden finder du offentliggørelser af udvalgenes afgørelser. Offentliggørelserne følger disse retningslinjer:

• Afgørelser i sager med personer under 18 år anonymiseres.
  • Afgørelser i sager hvor DRF ikke er part anonymiseres. (F.eks. tvister imellem medlemmer og klubbestyrelser)
  • Afgørelser i sager der sanktioneres med bødestraf anonymiseres.
  • Afgørelser i alle sager hvor der sanktioneres med karantæne offentliggøres – dog anonymiseres disse ved personer under 18 år.

"Vi er glade for at kunne præsentere denne nye underside, som er et vigtigt skridt mod større åbenhed og gennemsigtighed. Det er afgørende for os, at vores medlemmer og alle interesserede har adgang til opdateret og pålidelig information om udvalgenes arbejde med disciplinær- og appelsager," udtaler formand for Dansk Ride Forbund, Dan Boyter.

Den nye underside kan findes på www.rideforbund.dk her, hvor alle interesserede kan følge med i de seneste opdateringer og afslutninger af sager.

Du kan læse mere om appel- og disciplinærudvalgenes opgaver, processer og formål her.