Hvad leder du efter?

Ridesport

Sportsreglement

Dansk Ride Forbunds reglementer skal overholdes ved alle nationale stævner under Dansk Ride Forbund. Vi gør opmærksom på, at det kun er tilladt for klubber under Dansk Ride Forbund samt stævnearrangører med særlig tilladelse at anvende Dansk Ride Forbunds reglement ved stævner eller lign. arrangementer.

Forslag til reglementsændringer:
Her kan du indsende dit forslag til reglementsændringer. Forslag vil blive behandlet af de relevante disciplinudvalg samt administrationen. En eventuel ændring vil først træde i kræft ved næste reglementsudgivelse - oftest først ved årsskiftet. Alle forslag til ændringer skal begrundes, og alle felter skal altså udfyldes.

Links:
FEI's reglementer (FEI - Det internationale rideforbund)

Vejledning til reglementerne:
Uanset hvilken disciplin man ønsker at starte stævne i gælder Fælles Bestemmelser, og man bør som rytter altid holde sig orienteret om både disciplinreglementet samt Fælles Bestemmelser. Mange ting er nævnt i Fælles Bestemmelser, men ikke disciplinreglementet, da det er gældende for alle discipliner.

Matchfixing:
Dansk Ride Forbunds adfærdskodeks om matchfixing.

DRF-godkendt udstyr:
Se hvilket sikkerhedsudstyr, der er godkendt af DRF.

Tillæg:
Definition af Banetræning
Placeringstabel
Tillægsskema til rytterkategorisering
 (pdf)
Godtgørelser til officials (gældende pr. 23. aug. 2019)
Præcisering af regler for bagbensgamacher i Pavo og Dansk Ride Forbunds championater for ungheste