Ridesport

Spørgsmål til reglementer

Spørgsmål Svar

Hvor finder jeg reglementerne?

Alle Dansk Ride Forbunds reglementer findes her.

Hvad skal jeg bruge reglementer til?

Dansk Ride Forbunds Sportsreglementer er en samling af alle regelsæt indenfor de forskellige discipliner samt fælles retningslinjer gældende på tværs af ridesporten. Reglementer beskriver bl.a. hvilket udstyr der er tilladt i konkurrencer. Reglementer skal altid følges, når der deltages i aktiviteter og stævner under Dansk Ride Forbund.

Hvor mange reglementer er der – og hvilke?

Dansk Ride Forbunds Sportsreglement (DRFS) består af følgende sektioner:

Kan man søge i reglementerne?

Ja, tryk samtidig på tasterne ”Ctrl” og ”F”. Skriv søgeord i søgefeltet. Sidder du på mobil eller tablet og benytter Safari som browser, følg disse trin:

• Gå ind på reglementet.
  • Tryk på boksen med pilen op ad, i midten af baren nederst på siden.
  • Tryk på ”Find på side” (her er også et forstørrelsesglas som ikon)
Du kan nu søge i søgefeltet og hurtigt finde det du leder efter.

Hvis jeg har forslag til reglementsændringer, hvad gør jeg så?

Vi modtager altid gerne forslag til reglementsændringer. Hvis du i løbet af året er stødt på nogle formuleringer i et eller flere af Dansk Ride Forbunds reglementer, som ikke helt giver mening, eller som du syntes kan tolkes på flere måder, så må du meget gerne skrive dem her.
Så vil vi tage disse punkter med til overvejelse, når vi i efteråret skal lave rettelser til næste års reglement. Indsendelse af forslag kan ske her.

Hvor finder jeg godkendt sikkerhedsudstyr? Sikkerhedsudstyr godkendt af Dansk Ride Forbund findes her.