Hvad leder du efter?

Ridesport

FEI-ponymåling

Pr. 1.1.2020 indfører FEI nyt ponymålersystem.

Hvordan kommer det til at påvirke de danske ponyer der går FEI stævner (CSIP/CDIP/CCIP) ?

FEI har meldt ud, at der vil være en overgangsperiode fra 1.1.2020 - 31.12.2022 for de ponyer der er registreret med et gyldig FEI pas i FEI's database før 30.12.2019, således at de ikke behøver at få en FEI Ponymåling under det nye system, dog med forbehold ved mesterskaber og lign.

Men de ponyer der efter 1.1.2020 bliver oprettet i FEI's datasystem (bliver registeret og får lavet FEI-pas), skal først måles til en FEI ponymåling, før de kan gå internationale ponystævner.

NYT!!
FEI har (grundet corona situationen) den 18. november 2020 besluttet at forlænge tilladelsen for ponyer, der er første gangs registreret i FEI i 2020, at starte FEI Ponyklasser uden en FEI Ponymåling frem til 30. juni 2021. dvs. at danske ponyer der er blevet FEI registreret for første gang i 2020 f.eks. kan starte CSIP, CDIP mv. frem til 31. december 2020 kun på en dansk ponymåling.
DRF følger situationen tæt.

Se datoer for FEI ponymålinger afholdt af FEI i alle lande.

Dato for FEI Ponymåling i DK
- Grundet Corona situationen, er det pt. ikke muligt at få fastlagt en dato for FEI Ponymåling på dansk grund. DRF har anmodet om en i november 2020, men pt. stadig ikke muligt.

Dansk Ride Forbund har fået godkendt følgende dyrlægeklinik, som FEI Ponymålerklinik.

Holstebro Hestepraksis
kirkevej 62
7830 Vinderup
(bemærk klinikken kan ikke kontaktes direkte for ønske omkring FEI Ponymåling, alt kontakt skal gå via DRF)

Ved spørgsmål til ovenstående kan der rettes henvendelse til DRF - email: elite@rideforbund.dk eller via tlf: 43 26 28 28.

Læs evt. mere på FEI's hjemmeside omkring FEI ponymåling.