Hvad leder du efter?

Ridesport

FEI-ponymåling

Pr. 1.1.2020 indfører FEI nyt ponymålersystem.

Dato for FEI-ponymåling i DK (opd. 11/05/2021)
FEI har desværre ikke kunnet imødekomme den planlagte FEI-ponymåling den 20. og 21. maj 2021, og derfor har vi nu i stedet anmodet om en ny dato i juni 2021. Vi afventer pt. tilbagemelding fra FEI og melder naturligvis officielt ud, så snart vi har en bekræftet dato.

Tid og pris
Ponymålingerne forventes at foregår i dagtimerne.
Prisen er 1000 kr. pr. pony.
Tilmelding og betaling skal ske via DRF Go! - Link kommer her, såfremt FEI vender tilbage med endelig bekræftelse.

Se datoer for FEI ponymålinger afholdt af FEI i alle lande.

Dansk Ride Forbund har fået godkendt følgende dyrlægeklinik, som FEI Ponymålerklinik.

Holstebro Hestepraksis
Kirkevej 62
7830 Vinderup
(bemærk klinikken kan ikke kontaktes direkte for ønske omkring FEI Ponymåling, alt kontakt skal gå via DRF)

Ved spørgsmål til ovenstående kan der rettes henvendelse til DRF - email: elite@rideforbund.dk eller via tlf: 43 26 28 28.

NYT!! (opdateret den 14/05/2021)
FEI har (grundet corona situationen) besluttet at endnu en gang forlænge tilladelsen for ponyer, der er første gangs registreret i FEI i 2020, at starte FEI Ponyklasser uden en FEI Ponymåling frem til 31. december 2021. dvs. at danske ponyer der er blevet FEI registreret for første gang i 2020 f.eks. kan starte CSIP, CDIP mv. frem til 31. december 2021 kun på en dansk ponymåling.

EXTENSION OF PONY MEASURING DEROGATION - 14/05./2021

The FEI Board has approved a recommendation by the FEI Veterinary Committee to extend a derogation from Article 1085 in the FEI Veterinary Regulations to allow newly registered ponies to compete within Europe without an FEI Pony Interim/Lifetime Measuring Certificate. This By-Law, which originally was set to expire on 30 June 2021 has now been extended to 31 December 2021 as the ongoing pandemic and challenges linked to travel in Europe have affected the organisation of FEI Pony Measuring Sessions.

Læs evt. mere på FEI's hjemmeside omkring FEI ponymåling.