Hvad leder du efter?

Ridesport

Multisport

Hvad er Multisport? Multisport er forskellige aktiviteter, hvor der både rides individuelt og i hold. Alle kan deltage, uanset hvilken hest man rider på. Du finder her et utal af aktiviteter, som både kan bruges til konkurrence og til læring i elevskolen. Alle disse aktiviteter er både sjove og udviklende for rytteren og hesten.

1-2-3 Multi:
Har I brug for variation i den daglige undervisning i elevskolen, nye stævneformer og nye medlemmer? Har I ryttere ryttere, der kunne tænke sig at prøve noget nyt, hvor der er fokus på samarbejde med hesten og de andre ryttere? Så tilbyder Multisportsudvalget hjælp til opstart af multisport i din rideklub gennem konceptet 1-2-3 Multi.

Læs mere om 1-2-3 Multi her.

DRF 1-2-3 Multistævnet er et tilbud til klubber, der gerne vil prøve at afholde stævner i ponygames og forhindringsbane, men har brug for hjælp til at komme i gang. Klubber, der er nye i forhold til aktiviteterne, kan, hvis ønsket, afholde stævnet i forlængelse af kurset 1-2-3 Multi.

Læs mere om DRF 1-2-3 Multistævne her.

Alle klubber kan udskrive stævner samt klasser i multisport. Fordelene ved at afholde denne type klasser/stævner er, at det er anderledes konkurrencer end i de ordinære discipliner, og så kræver deltagelse i multistævner ikke rytterlicens. Stævnerne oprettes i Go!-fanen på lige fod med de øvrige discipliner.
For spørgsmål m.m. er du/I meget velkomne til at kontakte DRF på multi@rideforbund.dk. Alternativt kontakt multiudvalget direkte.

DRF Multi Cups:
DRF tilbyder turneringer inden for de største discipliner i multisporten. DRF KlubCup på Kæphest, som har til formål introducere børn og unge i alderen 4-16 år til ridesporten på en ny måde gennem kæphesteridning, samt DRF MultiCup på lånt hest, hvor der rides både Forhindringsbane og Ponygames på lånte heste, og hvor man deltager som klubhold.

Læs mere om DRF KlubCup på Kæphest her.

Læs mere om DRF MultiCup på lånt hest her.