Hvad leder du efter?

Talent- og bruttotruppen i voltigering for 2025 er udtaget

Holdlederne Maria Frimark og Maria Hess har allerede nu udtaget talent- og bruttotruppen i voltigering for 2025. Beslutningen om at udtage truppen tidligere blev afprøvet sidste år, og erfaringerne viser, at det har haft en positiv effekt. Den tidlige udtagelse har givet udøverne mulighed for at fokusere målrettet på træning gennem vintersæsonen, hvilket har medført en forbedring af både form og programmer for de enkelte udøvere.

Holdlederne udtaler: "Vi har udtaget flere velkendte ansigter, men vi har også glæden af at byde en del unge nye talenter velkommen. Særligt bemærkelsesværdigt er det stærke juniorfelt, som inkluderer en europamester i bruttogruppen."

Se talent- og bruttotrupperne her.

Den første samling er allerede planlagt til weekenden den 25.-27. oktober 2024 på Thommysminde Ridecenter. Denne samling foregår uden hest og vil have stort fokus på udøvernes fysiske træning. Tidligere voltigeringsudøver og fysisk træner, Rikke Laumann, vil fortsætte sit arbejde med at styrke udøvernes fysiske form, og derudover vil den tyske longefører og træner, Hendrik Brühl, bidrage med træning i både de obligatoriske programmer og kür.

Samtidig er sportsplanen for 2024-2025 allerede offentliggjort og kan findes her.