Ny 10-trins guide: Sådan søger din rideklub fonde og puljer

Dansk Ride Forbund har lanceret en ny 10-trins guide, der skal hjælpe rideklubber med at søge økonomisk støtte fra fonde og puljer. Guiden er skabt for at gøre processen med fondsansøgning lettere og mere overskuelig, så flere klubber kan få del i de midler, der er til rådighed. Med konkrete råd til både forberedelse, ansøgning og opfølgning, øger guiden chancerne for, at din klub får succes med at få finansiering til nødvendige projekter og forbedringer.

Guiden dækker alt fra at identificere relevante fonde til at indhente tilbud og udarbejde et præcist budget. Den hjælper også med at argumentere for projektets relevans og sørger for, at du vedhæfter al nødvendig dokumentation.

Find guiden her og kom godt i gang: 10-trins guide til fondsansøgning

Støtte til 10 rideklubber fra DIF og DGI’s foreningspulje
Et godt eksempel på værdien af en vellykket ansøgning ses hos de 10 rideklubber, der tilsammen har modtaget 525.000 kr. fra DIF og DGI’s foreningspulje. Disse midler skal bruges til at forbedre faciliteter og skabe bedre rammer for både heste og ryttere. Dansk Ride Forbund håber, at flere rideklubber vil benytte den nye guide til at søge støtte og dermed opnå de samme muligheder.

Har du spørgsmål til guiden eller brug for yderligere hjælp til din rideklubs fondsansøgning? Så tøv ikke med at kontakte DRF's klubudviklingskonsulenter ved at sende en mail til klubdrift@rideforbund.dk