Hvad leder du efter?

Vi var #aktivesammeniridesporten og indsamlede 300.000 til klubberne

Torsdag den 13. maj fra kl. 8-20 var det endelig tid til ridesportens fælles aktivitetsdag og til at være aktive sammen i ridesporten. Alle, der havde lyst til at være en del af fællesskabet og samtidig ville være med til at støtte rideklubberne, kunne deltage ved at dyrke en valgfri form for aktivitet og herefter dele et billede/en story på Instagram under #aktivesammeniridesporten. Hele 300.000 kroner blev samlet ind via salg af t-shirts og sponsorater, og #aktivesammeniridesporten blev brugt flittigt fra tidlig morgen til sen aften. Stor tak til alle jer, der deltog og støttede op!

New column

Stor opbakning til initiativet
CEO i Trolle Company, Ulrich Trolle, fortæller: Jeg glædede mig selvfølgelig til dagen, hvor jeg trak i løbetøjet med to af vores fantastiske ambassadører og et par kolleger. Vi var aktive sammen om en sag, der ligger mig og så mange andre i ridesporten på sinde, nemlig at hjælpe de trængte rideklubber og få de mistede medlemmer tilbage til fællesskabet.” Og man kan roligt sige, at der er hjælp på vej til klubberne, idet det lykkedes at indsamle i alt 300.000 kr. til årets hjælpepulje. ”Det bedste vi kan sige om corona-nedlukningen er, at vi har oplevet, hvordan både sponsorer, medier, butikker og ryttere har bidraget til at holde hånden under vores fælles sport. Vi kan godt klappe hinanden på skuldrene, fordi vi har indsamlet mere end 800.000 kr. i hele denne corona- periode. Jeg er både begejstret over beløbsstørrelsen, men også over den opfindsomhed og entusiasme alle har bidraget med. Tak til alle for et kanon godt samarbejde”, lyder det afslutningsvist fra Ulrich.

En tradition er grundlagt
Også direktør i Dansk Ride Forbund glæder sig over forløbet: ”Udover den store aktivitet på både Instagram, Facebook og diverse online nyhedsmedier, som vidner om, at vi i ridesporten har et ekstraordinært godt sammenhold, så er det også fantastisk at se, hvor mange klubber, ryttere, hesteejere, osv., der allerede her i ’år 2’ har taget konceptet til sig og har gjort det til en slags tradition at være med. Det giver os kun endnu mere blod på tanden i forhold til at køre konceptet videre også efter corona,” fortæller han og fortsætter ”udover en styrket følelse af sammenhold resulterede aktivitetsdagen jo også i, at vi fik indsamlet hele 300.000 kroner, som DRF’s klubber nu kan søge støtte fra. I år har vi valgt, at pengene skal gå til rekruttering af nye medlemmer eller genaktivering af nogle af dem, der er faldet fra under corona, og vi har allerede modtaget en masse spændende ansøgninger, så jeg er sikker på, at pengene kommer til at gøre en kæmpe forskel for dem, der ender med at modtage støtte,” afslutter han.

Klubber kan søge støtte til og med den 6. juni
Allerede den 6. maj blev der åbnet op for ansøgninger til puljen, og den endelige ansøgningsfrist er 6. juni 2021. Herefter vil DRF’s administration – med sparring fra de respektive distrikter – vurdere alle ansøgninger og udvælge dem, der modtager støtte. Vi forventer at kunne udbetale støttemidlerne til de udvalgte klubber den 7. juli. Igen i år kan der søges om beløb mellem 5-30.000 pr. klub, og der skal være tale om aktiviteter/investeringer/tiltag, som har til formål at rekruttere nye medlemmer og/eller genaktivere nogle af dem, klubberne har mistet under corona-pandemien. Har jeres klub endnu ikke ansøgt, kan I finde alle detaljer om processen her.