DRF og Eldorado udvider samarbejdet med fokus på bredden i ridesporten

Siden 2013 har Dansk Ride Forbund og Eldorado A/S samarbejdet om at udvikle ridesporten med fokus på sikkerhed, trivsel og sundhed – for både hest og rytter. Nu er parterne blevet enige om dels at forlænge samarbejdet endnu en gang, og derudover at knytte Eldorados tre brands, Catago Equestrian, Horseguard og Equipage, til en række konkrete aktiviteter og tiltag inden for især klub- og elevskoleområdet.

New column

Fortsat leverandør af udstyr til landsholdet
Eldorado - der ejer de kendte rideudstyrsbrands Catago Equestrian, Horse Guard og Equipage - har siden 2013 støttet og bidraget til at udvikle ridesporten gennem samarbejdet med DRF. Mange vil nok kunne erindre at have set Catago Equestrian-logoet i landsholdssammenhænge på både underlag, dækkener og hutter, og netop levering af udstyr til DRF’s landshold er fortsat en del af samarbejdsaftalen.

Fælles fokus på et stærkt fundament i ridesporten
Udover fortsat at være officiel udstyrsleverandør til landsholdet har Eldorado nu valgt at stille endnu skarpere på klub- og elevskoleområdet for på den måde at kunne bidrage til at udvikle og styrke ridesporten nedefra, fortæller direktør i Eldorado, Pernille Holzapfel Lausen.

”Sikkerhed, trivsel og sundhed har altid været grundlæggende værdier for os og vores brands, og vi er især optagede af understøtte trivslen og sundheden hos elevskolehestene, som er en af ridesportens absolut vigtigste grundelementer. Derudover kan man ikke komme udenom, at sikkerhed – både blandt ryttere og deres forældre - er alfa og omega i en sport som vores. Derfor giver det super god mening, at vi nu kobler hhv. Horse Guard og Equipage på konkrete aktiviteter og initiativer, som har til formål at understøtte og fordre netop de områder.”

Med Horse Guard og Equipage bliver Eldorado derfor nu medafsender på både ryttermærkerne, DRF’s Elevskole Cup og det kommende E-læringskursus for forældre til børn i ridesporten, mens de via Catago Equestrian er blevet hovedsponsor på den nye dressurturnering, Catago Cup, der skydes i gang den 7.-8. maj hos Brande Sportsrideklub.

”Eldorado har været en værdsat samarbejdspartner for DRF gennem mere end 10 år, og virksomheden har et værdisæt, der matcher vores utrolig godt. Derfor glæder det mig meget, at vi med den nye samarbejdsaftale kan få sat yderligere fokus på skabe et stærkt fundament i ridesporten gennem udbredelsen af bl.a. ryttermærker, Elevskole Cuppen og det kommende E-læringskursus, som er målrettet forældre til børn i ridesporten”, lyder det fra direktør i DRF, Morten Schram Rodtwitt.