Hvad leder du efter?

Ridesport

DRF Elevskole Cup

Hvordan afvikles cuppen?
Et hold består af fire ryttere. To ryttere rider LD1 (med tilpasninger) og to ryttere rider LC1 (med tilpasninger). Ryttere, der har deltaget i finalen før, eller har startet stævne i sværhedsgrad 1 i dressur, spring eller military ved turneringens start, kan ikke deltage i DRF Elevskole Cuppen. Elevhold tilmeldt Cuppen opdeles i puljer. Hver pulje af tre klubber/hold. Fordelingen sker med hensyntagen til klubbernes geografiske placering, og i forhold til de tre landsdele Øst-, Syd- og Norddanmark. Der rides stævne hos hver af klubberne i puljen, således at alle hold rider en gang hjemme og to gange hos en anden rideklub. Efter den første pulje, inddeles klubberne i nye puljer og rider en ny runde. Dansk Ride Forbund står for inddelingen af puljerne. Se turneringsplaner inkl. puljerne her.

Festlig finale for alle Elevskole Cup deltagere
De to elevhold fra hver landsdel, der har opnået højest procent, går videre til finalen. Her rider de seks finalehold mod hinanden over to dage. Holdet med den højeste sammenlagte procent vinder DRF Elevskole Cuppen 2020. For at gøre finalen særlig festlig og sætte fokus på holdånd og fællesskab er der oprettet en Elevskole Camp. Alle hold, der deltager i Cuppen, får fem partout-billetter til finalestævnet samt en campingplads på Campen inkl. strøm. De seks finalehold og deres holdledere får desuden dækket forplejning på Elevskole Campen hele weekenden. På Elevskole Campen vil der også være aktiviteter for alle deltagere under finalestævnet.

Regler:
Regler for afvikling