Etablering af A- og B-grupper i U25-dressuren

I løbet af det seneste års tid, er der sket en stor stigning i antallet af U25-ryttere, som enten har potentiale til eller allerede har erfaring med international stævnedeltagelse. Derfor er det besluttet at følge eksemplet fra de resterende aldersgrupper og inddele U25-dressuren i A- og B-grupper.

Det er en glædelig situation, at vi nu også opdeler U25-rytterne i to grupper. Det kan vi gøre, fordi udvalget af ryttere er så stort og kompetent. Det betyder også, at vi fremadrettet kan arbejde endnu mere målrettet med de enkelte ryttere, for at hjælpe dem med at udnytte deres potentiale bedst muligt” fortæller elitesportschef Anne-Mette Binder.

Trods opdelingen af rytterne, er det alligevel muligt f.eks. at være en del af både youngrider A-gruppen og U25 B-gruppen. Baggrunden for dette er, at der i dressurteamet er særligt fokus på, at overgangene mellem alderskategorierne skal være mere flydende og motiverende.

I forbindelse med ændringerne for U25-grupperne er sportsplanen for både U25- og seniorrytterne opdateret. Du finder sportsplanen på rideforbundets hjemmeside her. Du kan se de nyetablerede A- og B-grupper her.