Global Trucks & Roelofsen i stor VM-satsning

Ridesporten er global og heste rejser mellem lande og verdensdele. Derfor er det helt essentielt, at hestene når deres destination, fysisk og psykisk klar til at yde deres bedste. Ved ECCO FEI World Championships 2022 Herning er Global Trucks og Roelofsen Horse Trucks gået sammen for at vise ryttere og hesteejere, hvordan deres hestetransportvogne har heste og rytternes komfort og sikkerhed i fokus.

New column

(Kristen Klekken, CEO hos Global Trucks (th) og Tom Gulaker, partner/salg Danmark samt en af arrangørerne bag Herning2022, Casper Cassøe. Foto: Kunddahl Grapic Photography)

Ved ECCO FEI World Championships 2022 Herning – Denmark vil gæsterne få en helt særlig oplevelse, når international topsport danner grundlaget for det store oplevelsesområde, EquiPark. Ridesporten suppleres af adskillige udstillinger, foredrag og spændende interviews og sjove indslag fra scenen.

Den norsk baserede virksomhed Global Trucks er gået sammen med den hollandske topproducent af hestetransportvogne, Roelofsen Horse Truks for at vise publikum og ryttere, hvordan sikkerhed og komfort for heste, ryttere og grooms er i højsædet i deres populære lastbiler. Forskellige steder i EquiPark og inde i staldområdet vil man kunne se forskellige modeller, fra den populære to-hestes bil til de største hestelastbiler med al tænkelig komfort i afdelingen for heste og for mennesker. Her er lastbilen rytterens transportable hjem, og en helt unik mulighed for, at heste og ryttere rejser på første klasse.

Desuden støtter Global Trucks og Roelofsen sporten som sponsor for den store 3-stjernede Grand Prix søndag formiddag under Agria Super Sunday, som afslutter verdensmesterskaberne med afgørelsen i det individuelle mesterskab i springning.

Vi vil være en del af Herning2022
”Det er den største aftale, vi har indgået. Det gør vi, fordi vi er baseret i Skandinavien, og verdensmesterskaberne i Herning bliver et højdepunkt i vores karriere,som sælgere” indleder ejer af Global Trucks Kristen Klekken som er begejstret for at få et mesterskab af den kaliber til Skandinavien: ”Vi har mange kunder i hele Europa, og er meget efterspurgte i Danmark og Sverige med lokale afdelinger i de lande. Derfor vi vil gerne vise vores opbakning til dette betydelige event.”

De driftssikre hestelastbiler fra Roelofsen bygges i Holland, og firmaet er i fuld gang med at udvide fabrikken til dobbelt størrelse. Det betyder, at virksomheden kan fastholde den velkendte, gode kvalitet, og øge produktionen af 2-hestes bilerne, som nu er så efterspurgte, at de lige nu har vanskeligt ved at producere et tilstrækkeligt antal til at dække efterspørgslen.

Vi møder kunderne
”Vi er i fuld gang med at planlægge vores engagement under Herning2022, hvor vi vil benytte lejligheden til at lave flere kundearrangementer,” forklarer Kristen Klekken. Hestelastbilerne fra Global Trucks/Roelofsen vil blive placeret ved hovedindgangen til Stutteri Ask Stadium, men også ude i staldområdet vil rytterne kunne se nærmere på de komfortable hestetransportere, og her vil kompetente sælgere stå klar til at svare på spørgsmål.

”Jeg forventer, vi tager 3 eller 4 biler med, som ikke er solgte på forhånd, og så glæder jeg mig vældigt til at hygge omkring nuværende og fremtidige kunder,” udtaler Kristen Klekken.

Arrangørerne Casper Cassøe og Jens Trabjerg glæder sig over den store interesse de møder fra mange sider, for at være en del af Herning2022. Casper Cassøe udtaler på vegne af arrangørerne: ”For os er det vigtigt at have et godt og tæt samarbejde med stærke leverandører fra førende brands, og med Global Trucks og Roelofsen er der tale om high-end brand, som har været toneangivende på markedet igennem flere år. Det har betydning for os at samarbejde med sponsorer, som ønsker at udvikle deres sponsorat, og bruge det aktivt i egen markedsføring. De aktiviteter Global Trucks og Roelofsen planlægger for deres nuværende og mulige kunder skaber aktivitet på pladsen, og det gør en positiv forskel for os og vores mange gæster.”