Her er sportsplanerne for springning 2022

Snart skriver kalenderen 2022, og vi er nu klar med de nye sportsplaner for springning. Især planen for pony & children indeholder en række ændringer, som du kan læse mere om her.

Fremover kun bruttogruppe for kat. I og children
Af sportsplanerne for 2022 fremgår det, at der ikke længere vil være en bruttogruppe for kat. II ponyer. Det betyder dog ikke, at rytterne ikke bliver prioriteret. I stedet vil de relevante kat. II-ryttere fremover blive inviteret med til DRF SpringDanmark Talent-samlingerne, hvor netop talentudviklingen er i fokus. Lars Trier Kjøller fortæller: ”At starte bruttogrupperne ved kat. I er ikke noget nyt, for det har man længe gjort i dressuren, og vi mener, at tiden er rigtig til at gøre det samme i springningen. På den måde forsøger vi at skabe et naturligt incitament til at lave overgangen til kat. I på et tidligere tidspunkt, så man får den nødvendige erfaring med, inden man skal op at ride hest, og det er et vigtigt led i rytternes udvikling,” forklarer den assisterende landstræner og tilføjer, at kriterierne for optagelse i bruttogruppen for kat I-ryttere i samme ombæring sænkes fra S til MA-niveau for at tilgodese de talenter, der har potentialet, men som endnu ikke har redet grand prix.

Stil spørgsmål på det kommende informationsmøde
Lørdag den 8. januar afholder Bo K. Møller og Lars Trier Kjøller informationsmøder for hhv. pony & children, junior, ungrytter og U25 i forbindelse med kvalifikationen i Stutteri Ask Trophy hos Billund Sportsrideklub, og her vil der være rig mulighed for at stille spørgsmål til ændringerne.

Se sportsplanerne her.