DRF indstiller OL-kandidater til Paris 2024

Dansk Ride Forbund er stolte over at kunne offentliggøre sine officielle indstillinger af kandidater til de olympiske lege i Paris 2024 i disciplinerne springning og military. Indstillingen af kandidaterne er dags dato, den 17. juni 2024, sendt til Danmarks Idræts Forbund (DIF).

Dansk Ride Forbund indstiller følgende to ekvipager til at repræsentere Danmark ved OL i Paris 2024:

• Springning: Andreas Schou på Napoli VH Nederassenthof
  • Military: Peter T. Flarup på Fascination

Tæt løb mellem to kandidater tegner på en lys fremtid for dansk springsport
I springning har DRF valgt at indstille Andreas Schou som Danmarks repræsentant. Udvælgelsesprocessen har været præget af et særligt tæt løb mellem to topkandidater, hvor det har været marginelle forskelle i præstation, som har spillet den afgørende rolle. Begge ryttere har leveret resultater inden for en 4-fejlsmargin og har opfyldt både de internationale FEI Minimum Eligibility Requirements (MER) samt de skærpede nationale kriterier. Disse kriterier er udarbejdet i tæt samarbejde med rytterne for at sikre en retfærdig, objektiv og transparent udvælgelsesproces, hvor der er lige ret for alle.

Valget af Andreas Schou er truffet efter en omhyggelig sportslig vurdering, som inddrager potentialet for at opnå topresultater ved OL. Målet for OL 2024 er at opnå en plads i A-finalen (top 30), og den valgte ekvipage vurderes at have det største potentiale for at kunne opnå en top 8-placering på nuværende tidspunkt.

Garvet militaryrytter indstillet som OL-kandidat
For military har DRF valgt at indstille Peter Flarup som Danmarks repræsentant. Peter er, sammen med hans heste Fascination og Impressed, den eneste, der har opnået alle kvalifikationskravene for OL 2024, både på nationalt og internationalt niveau. Det er planen, at Peter stiller op med Fascination i Paris.

Officielt indstillet til DIF
DRF har dags dato sendt disse kandidatindstillinger til Danmarks Idrætsforbund (DIF). Indstillingerne vil nu blive gennemgået og forventes godkendt i løbet af den kommende uge, hvorefter de endelige udtagelser til OL i Paris 2024 vil blive bekræftet.

DRF er stolt af at kunne præsentere disse to stærke kandidater og ser frem til at støtte dem i deres bestræbelser på at opnå succes på vegne af Danmark ved de olympiske lege i Paris 2024.

For yderligere information og interviews kontakt venligst:
DRF's direktør, Morten Schram Rodtwitt, Tlf. +45 29 37 09 16

Foto: LGCT