Opbygningen til Herning2022 opgraderes med ny samarbejdspartner

Der er kun godt en uge til de første heste ankommer til ECCO FEI World Championships i Herning. Opbygningen af tre stadions med tilhørende opvarmnings- og træningsbaner skrider godt frem forud for VM i ridesport, men arrangørerne har måttet skifte en væsentlig samarbejdspartner midt under opbygningen.

New column

(Opbygningen skrider godt frem på BB Horse Arena. Foto: Herning2022)

Et stærkt team af erfarne fagfolk arbejder lige nu benhårdt på at anlægge den optimale ridebanebund under det 4-dobbelte verdensmesterskab i Herning. Planlægningen af det store anlægsarbejde har været længe undervejs, men desværre har arrangørerne bag Herning2022 Jens Trabjerg og Casper Cassøe erkendt, at de har måttet opsige samarbejdsaftalen med Skibby HC om at være ”Official Footing Supplier” ved verdensmesterskabet. Netop denne opgave kræver stort engagement og viden, indkøb af materialer fra udenlandske leverandører, og i den første fase af opbygningen i Herning, måtte Jens Trabjerg og Casper Cassøe indse, at Skibby HC ikke var i stand til at leve op til aftalen.

”Derfor har vi desværre været nødt til at opsige samarbejdsaftalen, og alt tyder på det vil få et retsligt efterspil,” udtaler Jens Trabjerg.

Alle gode kræfter
Arrangørerne er særdeles erfarne, og de har et lige så erfarent team bag sig anført af Jesper Møller og Niels Jørgen Cassøe, som er vant til at opbygge ridebaner. Derfor er det lykkes at skaffe alle de bestilte materialer til Herning, og sammen med en ny og kompetent samarbejdspartner, BB Horse, at få etableret bundende som planlagt.

”Vi er naturligvis ærgerlige over, vi ikke på et tidligere tidspunkt fulgte vores mavefornemmelse, men vi er til gengæld rigtig glade for, at det er lykkes os at få en ny samarbejdspartner,” fortæller Casper Cassøe, som har været til stede i Herning under hele opbygningsfasen. Han understreger, at hele teamet samarbejder om at få etableret grunden under VM, nu med støtte fra Kim Mertz fra BB Horse og hans dygtige ansatte.

Stor opbakning fra leverandørerne
Den bund, som etableres til Herning2022, er testet og godkendt i samarbejde med FEI (det internationale rideforbund) via deres eksperter og konsulenter. Det er den svenske professor Lars Roepstorff, som har udviklet sammensætningen af sand og flokker i bunden, der er den samme komposition, som blev anvendt ved EM i Göteborg i 2017. Lars Roepstorff vil, som aftalt fra starten, være til stede i Herning forud for og under afviklingen af verdensmesterskabet for at sikre bundens kvalitet. Det vil i praksis ske i tæt samarbejde med Herning2022’s erfarne vedligeholdelses team.

Selvom bruddet med Skibby HC har givet arrangørerne meget ekstra arbejde og store ekstraudgifter, får det ikke indflydelse på kvaliteten af bunden ved VM. Og det skyldes i høj grad, at alle leverandører har bakket 100% op om de danske arrangører.

”Vi må i høj grad takke alle vores leverandører for deres store opbakning, det gælder vores sandleverandør Sibelco fra Sverige, OttoSport Tyskland (gummimåtter og fibre) samt NCC,” understreger Casper Cassøe.

Det er nu BB Horse, som er ”Official Footing Supplier” ved VM i ridesport, og Kim Mertz har kastet sin viden og sine ansatte ind i opgaven med kort varsel.

Arbejdet skrider planlægningsmæssigt frem. Hovedparten af arbejdet med bunden er tilendebragt, og i den kommende uge rykker hele teamet ind på MCH Arena for at omdanne det store foldboldstadion til Stutteri Ask Stadium, som danner rammen om VM i de to Olympiske discipliner dressur og springning.

For yderligere information, kontakt venligst:
ECCO FEI World Championships Herning 2022 - www.herning2022.com - Press Officer  Britt Carlsen - press@herning2022.com - + 45 31696887

/Pressemeddelelse Herning2022