Andreas Schou i top-100 på verdensranglisten

For første gang i mere end 15 år, ligger en dansk springrytter i top-100 på verdensranglisten. Efter en række flotte præstationer ved flere af sæsonens store stævner og mesterskaber befinder Andreas Schou sig nu nemlig på en imponerende 90. plads.

New column

(Foto: Ridehesten)

Landstræner Bo K. Møller fortæller, at det er lidt af en milepæl for dansk springsport: ”Det er mere end 15 år siden, vi sidst har haft en dansk springrytter i top-100 på verdensranglisten, og det vidner om, at vores talent- og elitearbejde virker, og at vi er på vej i den rigtige retning.”

Også Andreas selv er stolt over placeringen og ikke mindst sine heste: ”Jeg er både glad og stolt over placeringen. De heste, der har vundet pointene, er heste, der er uddannede ved os, så det har jo gjort det hele endnu sjovere, og jeg er meget stolt over hestenes udvikling”, fortæller han og afslutter: ”Nu bliver det så spændende at se, om jeg kan beholde pladsen, for der er hård konkurrence og mange dygtige ryttere.”

Se den fulde verdensrangliste her.