Pressemeddelelse: H.K.H. Prinsesse Benedikte stopper som protektor for Dansk Ride Forbund

Efter mere end 30 års trofast virke som protektor for Dansk Ride Forbund har H.K.H. Prinsesse Benedikte valgt at træde tilbage fra sin rolle. Prinsesse Benedikte har siden 1992 med stor dedikation støttet dansk ridesport og særligt haft fokus på hestevelfærd, som hun ofte har fremhævet som en hjertesag.

Dansk Ride Forbund anerkender og takker Prinsesse Benedikte for hendes mangeårige engagement, støtte og bidrag til forbundet og sporten. Prinsessens dybfølte opbakning til de danske ryttere og de frivillige i landets rideklubber har haft stor betydning for udviklingen af dansk ridesport.

Forbundet ønsker Prinsesse Benedikte alt det bedste fremover og vil fortsat arbejde for at fremme hestevelfærd og sportslige resultater, som altid har stået prinsessen nært.

- Dan Boyter
Formand