Hvad leder du efter?

Billetsalget til VM i ridesport åbner nu

Det er nu, du skal sikre dig billet til verdens største ridesports-oplevelse i 2022! ECCO FEI World Championships i springning, dressur, paradressur og voltigering finder sted fra den 6. til 14. august 2022 i Herning, og billetsalget starter 2. marts 2021

En oplevelse for livet
Lige nu higer vi efter oplevelser, og vi kan næsten ikke vente med at komme til ridestævner og andre arrangementer i hesteverdenen igen. Derfor kan du nu glæde dig over, at billetsalget til det firedobbelte VM i Herning starter 2. marts. VM bliver verdens største ridesportsbegivenhed i 2022, og vi kan garantere dig et væld af oplevelser. Du kan glæde dig til sport i verdensklasse på Stutteri Ask Stadium, Jyske Bank Boxen og BB Horse Arena. Det vil være inspirerende foredrag, spændende interviews og underholdning af enhver art på det store oplevelsesområde EquiPark, der binder de tre stadions sammen.

Billetsalget åbner den 2. marts 2021 kl. 12.00, og billetterne bliver sat til salg på stævnets hjemmeside: herning2022.com

Rytterne ser frem til VM
Interessen for ECCO FEI World Championships er overvældende, og arrangørerne, Jens Trabjerg og Casper Cassøe, er både stolte og taknemmelige for den store opbakning de møder forud for eventen. På de sociale medier deler mange ryttere fra alle fire VM-discipliner deres forventninger til verdensmesterskabet i Danmark.

Jens Trabjerg udtaler: Det varmer rigtig meget, når vi oplever, at ryttere fra bruttotrupperne beskriver, hvor meget de glæder sig til VM i Herning 2022. Det gør vi og de mange frivillige, der allerede har meldt sig, virkelig også.

Super sport på stadions og oplevelser i EquiPark
Det store stadion, Stutteri Ask Stadium har plads til 10.000 tilskuere, og det er nu man skal sikre sig en billet til eventen, der kommer til at byde på helt enestående sport i alle fire VM-discipliner. På hjemmesiden kan man se de forskellige billetkategorier, og har man billet til Stutteri Ask Stadium får man også adgang til det store messe og oplevelsesområde, EquiPark.

EquiPark rummer BB Horse Arena, som kommer til at danne rammen om VM i paradressur, spring- og dressurkonkurrencer og sideevents. Et stort messeområde med mere end 200 udstillere, børneområde og ECCO Square, hvor en storskærm vil sende live fra stadion under konkurrencerne. Og fra scenen på ECCO Square vil der blive underholdning af forskellig art. Desuden vil man dagligt opleve interviews, foredrag med meget mere fra Zibrasport Equest scenen, hvor et kamerahold også tager os backstage til et lille kig på livet i staldene og i groom loungen.

Camping og restaurantbesøg
Arrangørerne bag Herning2022 arbejder på højtryk for at skabe nogle gode og hyggelige oplevelser for publikum ved siden af al den spændende sport og interessante indslag, man kan opleve under eventen. Og har man lyst til at få den fulde VM-oplevelse, kan man tage sit telt eller campingvogn med på den store campingplads, som etableres ved siden af stævnepladsen. Man kan også leje telte eller villatelte på området, hvor der vil der være bad- og toiletfaciliteter, cafe/bar-område, underholdning og indkøbsmuligheder.
I foyeren til Jyske Bank Boxen kan I glæde jer til Restaurant Blue Hors Matiné, hvor I kan spise sammen og få en lækker madoplevelse på stævnepladsen sammen med gode venner, familie eller forretningsforbindelser under Herning2022. Alt dette kan I læse meget mere om på stævnets hjemmeside, hvor I også kan se og bestille forskellige billetkategorier, campingplads, restaurantbesøg med meget mere.

Arrangørerne arbejder på at skabe de bedste rammer for heste, ryttere, sponsorer, officials og publikum under ECCO FEI World Championships i Herning til august 2022. Under mottoet: Big enough to matter – small enough to care, er det arrangørernes intention at skabe et helt uforglemmeligt verdensmesterskab. Vil du være med? Så book din billet allerede 2. marts.

/pressemeddelese fra Herning 2022