Hvad leder du efter?

DRF i nyt samarbejde med Zakobo for at styrke klubdriften

Dansk Ride Forbund har netop indgået samarbejde med Zakobo, som står bag et skræddersyet administrationssystem til ridesporten. Systemet kan tilpasses til den enkelte rideklub, og målet med samarbejdet er at hjælpe DRF’s klubber til at få en så god, effektiv og overskuelig daglig drift som muligt. Læs mere om samarbejdet her.

Hele klubbens administration samlet ét sted
Zakobo er et online administrationssystem, som er skræddersyet til netop ridesporten, og som kan bruges af klubbestyrelser, medarbejdere mm. Systemet benyttes allerede af flere end 50 rideklubber og har en lang række nyttige funktioner, der alle er udviklet specielt til ridesporten, så der ikke er nogen forstyrrende eller forvirrende elementer, som ikke er relevante for brugerne. På den måde giver Zakobo et godt overblik og en mere effektiv administration. Systemet kan bl.a. bruges til;

• medlemshåndtering
  • regnskab
  • tilmeldinger
  • hjemmeside
  • arrangementer mm.

Læs meget mere om alle Zakobos funktioner her.

Udviklet specielt til rideklubberne
Fordi systemet er så brugervenligt og intuitivt, forenkler det klubbens administration, så der frigives både tid og ressourcer. Administrerende direktør i Zakobo, Simon Nielsen, forklarer: ”Gennem årene blev det tydeligt for os, at rideklubberne havde brug for et skræddersyet administrationssystem, som er tilpasset netop deres behov, for at fungere optimalt. Vi så et stort potentiale i at forenkle og samle hele rideklubbens administration i ét system, lige fra regnskab til medlemsstyring. Med over 8 års branchekendskab og med input fra over 20 rideklubber fik vi skabt et solidt grundlag, som vi har benyttet for at udvikle og sammensætte et intuitivt og skalerbart administrationssystem, som kan tilpasses den enkelte rideklub.” Han understreger desuden, at det ikke er noget problem, hvis en klub allerede benytter en anden form for administrationssystem, da informationerne let kan importeres til Zakobo, så skiftet bliver så nemt som muligt.

Fokus på den sunde drift
Og DRF’s direktør, Morten Schram Rodtwitt, ser mange muligheder i brugen af Zakobo: ”Vi er altid på udkig efter måder, hvorpå vi kan understøtte og udvikle klubberne, og med Zakobo-samarbejdet ser vi en mulighed for at hjælpe dem med at styrke og strukturere den daglige drift. Det er et helt centralt fokusområde for os, da en sund drift er grundforudsætningen for klubbens eksistens” understreger han. Han håber derfor, at mange klubber vil kigge nærmere på Zakobo - eller endnu bedre – vil takke ja til en gratis introduktion til systemet. ”Mange af klubberne fortæller, at der ligger en kæmpe administrationsbyrde hos klubbens ledelse, og flere savner en måde at strukturere klubbens arbejde på. I vores optik er Zakobo en oplagt løsning, som vi er sikre på, at mange af klubberne vil kunne få gavn af” afslutter han.

Lær mere om Zakobo
Er jeres klub interesseret i at vide mere om Zakobo og de muligheder, systemet kan give jer? Så tøv endelig ikke med at booke en gratis personlig præsentation direkte hos Zakobo. Præsentationen tager cirka en times tid, tager udgangspunkt i netop jeres klub, og kan afholdes når det passer jer.

I kan desuden finde referencer fra en håndfuld klubber, der allerede har skiftet til Zakobo, her:
Vorbasse Rideklub
Rom Rideklub