Hvad leder du efter?

Her er hele holdet til NM i dressur 2024

Med mindre end 20 dage til de nordiske baltiske mesterskaber i dressur og paradressur afvikles på Hovgaard Rideklub, er der nu ingen tvivl om, hvem der skal repræsentere Danmark i dressur-mesterskaberne. De danske dressurryttere er nemlig netop blevet udtaget, mens vi i spænding venter på weekends resultater fra stævnet i Hagen, som er med til at afgøre, hvilke pararyttere, der endeligt udtages til NM 2024.

Foto: Astrid Marie Årdal

Hovgaard Rideklub, som til dagligt drives af familien Rohmann, giver sig i kast med at være værter for et internationalt stævne for første gang nogensinde, men selv er familien rutinerede på de store baner. Det betyder også, at de selvfølgelig er klar med en hel skare af engagerede sponsorere samt en hjemmeside dedikeret specifikt til mesterskaberne. På hjemmesiden finder både tilskuere og deltagere al relevant information for stævnet, ligesom du kan få et sneak peek af, hvordan de flotte omgivelser rytterne skal indtage, ser ud.

Rytter og landstræner – Kenneth jonglerer mere end en rolle ved NM 2024
Dette års nordisk baltisk mesterskab bliver Kenneth Damgaards første NM med landstræner-kasketten på, men han er ikke uerfaren i dette set-up. Han var nemlig en af Danmarks repræsentanter sidste år, hvor han lykkedes med at få en flot individuel sølvmedalje med hjem sammen med hesten Uno Day Sun, som han ligeledes medbringer ved dette års mesterskab.

Landstræner Kenneth Damgaard glæder sig til stævnet og roser Hovgaard Rideklub for deres flotte indsats, allerede inden mesterskabet er skudt i gang. Selv fortæller han om sine junior-, young-, og U25-ryttere: ”Vi har fået sammensat tre virkelig gode hold, hvor jeg tror og håber på, at der er medaljechancer. Holdene er en blanding af erfarne og mindre erfarne heste og ryttere, som har hver deres fokus, når de skal på banen. Nogle har prøvet det før, mens andre er helt nye i netop dette set-up, men NM er også et stævne, vi især benytter til at se, hvordan ekvipagerne præsterer, når der er lidt ekstra på spil. Vi så de fleste til DM i sidste weekend, og det tegner rigtig godt, så jeg glæder mig til at se dem i ilden”.

Også landstræner for ponyrytterne, Lisbet Seierskilde, glæder sig til at få en masse dygtige ryttere frem i rampelyset: ”Jeg glæder mig rigtig meget til et spændende NM på hjemmebane. Vi har otte spændende ekvipager med, som alle er nye i landsholds-sammenhæng, men som har gjort sig positivt bemærket ved udtagelsesstævnerne, og vi ser frem til en stor oplevelse,” fortæller hun.

Pony kategori I:

• Cecilie Gautier Christensen
  • Filippa Jæger Jensen
  • Nynne Dietz Viborg
  • Victoria Bang Zindorff

Reserver:

• Amalie Julieane Danvad Fredbøg
  • Caroline Mortensen

Pony kategori II:

• Agnes Ørnskov Beier
  • Maja Kruse Tarp
  • Seline Louise Tang Hansen