Hvad leder du efter?

Ny holdcup i distance ser dagens lys i 2023

Som noget nyt i 2023, har DRF valgt at lave en turnering for distanceryttere, som ønsker at konkurrere i hold. Turneringen hedder DRF Distance HoldCup, og har til formål at give distanceryttere mulighed for at konkurrere sammen på et niveau hvor de fleste kan være med.

New column

En distanceturnering med sammenhold for øje
I DRF Distance HoldCup rider man for sit hold og samler point til holdet ved at deltage i udvalgte stævner i løbet af distancesæsonen.

Turneringen afvikles i LD og LC, som kan være alt mellem 2 km og 35 km, ved 10 udvalgte stævner i løbet af sæsonen. Turneringen løber fra marts til september, og finalen afvikles i efteråret 2023.

Tilmelding af hold
Et hold består af 4 ryttere, og man kan max. skifte 2 ryttere ud på holdet i løbet af turneringen. Holdets fire ryttere kan dog til enhver tid skifte hest i løbet af turneringen. Man kan tilmelde hold gennem hele turneringen, og tilmelding skal ske på distance@rideforbund.dk med info om holdnavn, navn på ryttere og kontaktinformation på holdets holdleder.

Præmiering
Der uddeles rosetter fra Dansk Ride Forbund til alle der gennemfører et kvalifikationsridt, samt ærespræmier til nummer 1, 2 og 3 i finalen og finaleroset til alle finaledeltagere.

En turnering for alle der elsker at ride i naturen
Ole Jessen, formand for distanceudvalget, fortæller følgende om turneringen:
"Med den nye holdcup forventer vi at både nye og garvede ryttere fra alle discipliner kommer til at deltage med et hold for at få en oplevelse sammen. Turneringen udspringer af VM-holdturneringen, som var til stor glæde for både rytterne og distancesporten, da flere fik øjnene op for vores fantastiske disciplin. Derfor håber vi også på, at DRF Distance HoldCup kan generere nogle nye ryttere til vores disciplin, da den giver rytterne et indblik i hvor nede på jorden vores skønne sport er."

"Dét rytterne får ud af turneringen og distance generelt er, at de får en masse gode timer med sammenhold og hygge, samtidig med at de oplever Danmarks smukkeste natur fra hesteryg. Sidst men ikke mindst, får deltagerne undersøgt deres hest af en dyrlæge både før, under og efter rideturen, hvilket er en stor del af distancesporten" afslutter Ole.

Kvalifikationsstævner og bestemmelser
Find kvalifikationsstævner og bestemmelser til DRF Distance HoldCup her