Det skal du vide om de nye coronatiltag - OPDATERET

Opdateret 9. december kl. 18.30 - På gårsdagens pressemøde annoncerede statsminister Mette Frederiksen flere nye tiltag på grund af den stigende coronasmitte, men heldigvis indebar det ingen restriktioner for ridesporten, blot anbefalinger ift. sociale arrangementer fra og med fredag den 10. december kl. 10.

New column

På baggrund af udmeldingerne på pressemødet i går har DIF og DGI officielt meldt ud, at man anbefaler foreningslivet at holde gang i idrætsaktiviteterne, og det gælder naturligvis også ridesporten.

Sociale arrangementer
Regeringen har anbefalet, at arbejdspladser aflyser større sociale arrangementer. Selvom de fleste klubber ikke er arbejdspladser, anbefaler DIF og DGI, at man holder sig til intentionen i anbefalingen, hvor der er et særligt fokus på risikoen for større smitteudbrud i forbindelse arrangementer med alkoholindtag. Der er ikke givet en præcis beskrivelse af, hvad et større socialt arrangement er. Derfor må den enkelte klub foretage en individuel vurdering med baggrund i blandt andet pladsforhold, antal deltagere, aktivitetens form, smitteforebyggende tiltag etc.

Læs hele nyheden fra DIF her.

Læs mere om DIF’s anbefalinger og de gældende restriktioner for idrætten her.

Vi har opdateret ’svar på jeres oftest stillede spørgsmål’
Som vanligt har vi opdateret vores ’svar på jeres oftest stillede spørgsmål’, så I altid kan finde de for ridesporten gældende retningslinjer og anbefalinger. Find den seneste version her.