Jeannett Andreasen bliver ny holdleder

Dansk Ride forbund har fået mange gode og spændende ansøgninger til stillingen som holdleder for junior- og ungryttere i dressur. Ansættelsesprocessen er overstået, og det betyder, at vi kan løfte sløret for, at Jeannett Andreasen, som til dagligt arbejder som selvstændig coach, er den nye holdleder. Læs videre her for at lære Jeannett bedre at kende.

Helt fra barnsben har Jeannett haft heste og ridesport tæt ind på livet, først som dressurrytter og de sidste 20 år har den stået på avl af varmblodsheste sammen med familien. Det er dressuren Jeannett brænder for, og hun glæder sig til at få sine kompetencer i spil, når hun fra 1. januar 2024 tiltræder stillingen som holdleder for junior- og ungryttere i dressur. Sammen med den nye landstræner, Kenneth Damgaard, skal hun være med til at sikre talentudviklingen i dansk dressur.

Mastercoach med på holdet
De unge ryttere kan se frem til at få en yderst kompetent holdleder, når Jeannett tiltræder sin nye stilling. Jeannett har en uddannelse som mastercoach med speciale i stress, ledelse og teams - og desuden en god portion erhvervserfaring på ledelsesniveau, så de unge ryttere, deres teams og resten af DRF kan forvente en dedikeret holdleder, som vil ”skabe et miljø, hvor atleter kan trives og udvikle sig”.

Jeannett er god til at få ustrukturerede situationer til at føles strukturerede – noget både atleter, deres team og landsholdstræneren kan drage stor nytte af, så de kan fokusere på hver deres opgave. Jeannett beskriver sig selv som ”engageret, empatisk og struktureret”.

Opgaver som skal løses
Jeg har sagt ja, fordi jeg brænder for at udvikle mennesker, og støtte dem i at nå deres fulde potentiale. At arbejde med mennesker og udvikling er også det, jeg laver til hverdag. Min empati gør mig i stand til at forstå og sætte mig ind i atleternes og teamets udfordringer. For mig findes der ikke problemer, der findes opgaver, som skal løses”, fortæller Jeannett.

Forventningsafstemning
I kan forvente at jeg er dedikeret. Jeg vil arbejde tæt samme med atleterne, deres teams og andre interessenter med målet om at skabe et miljø, der fremmer både det sportslige og personlige. Sammen er vi stærkest. Jeg vil være med til at sikre, at træning og planlægning udføres med respekt for hestenes velfærd og for rytterens uddannelse, og ikke mindst at talentudviklingen baseres på et transparent samarbejde med rytternes personlige trænere og familie”, afslutter Jeannett.

Dansk Ride Forbund takker for alle ansøgninger og ønsker Jeannett tillykke med stillingen som holdleder.