Her er DRF’s nye certificeringsordning – skal jeres klub certificeres?

Siden sidste sommer har vi arbejdet benhårdt på en opdateret version af DRF’s certificeringsordning. Den nye ordning skal fungere som et udviklings- og kvalitetssikringsværktøj, og DRF kommer til at fungere som en aktiv samarbejdspartner ved at yde både faglig sparring og administrativ support. Kort fortalt har vi skåret antallet af certificeringer ned fra otte til fire og revideret både indhold og krav, så det bliver meget mere tilgængeligt at opnå certificeringerne. Og så vil vi fremover gøre meget mere ud af at promovere de certificerede klubber til inspiration for andre, bl.a. gennem månedlige klubportrætter. Her kan du læse mere om, hvordan den nye ordning ser ud, samt hvilke muligheder der ligger fremadrettet.

Fra otte til fire certificeringer
Tidligere bestod certificeringsordningen af hele otte certificeringer, men efter at have kigget ind i, hvilke certificeringer der var størst efterspørgsel på, og ikke mindst hvilke der bidrager med mest værdi til klubberne, har vi reduceret antallet til fire. Ordningen består derfor nu af følgende certificeringer:

• Sikkerhed
  • Elevskole
  • Lærested
  • Bæredygtighed (tidligere miljø)

Det betyder samtidig en udfasning af certificeringerne inden for hhv. bredde, klubstævne, organisation, opstaldning og ridelejr, således at disse certificeringer efter 1. januar 2021 ikke længere kan opnås. Ligeledes vil der heller ikke kunne opnås re-certificeringer i de pågældende certificeringer.

Det bliver meget lettere at opnå certificering
Udover at der nu kun er fire certificeringer i stedet for otte, har vi også kigget grundigt på indholdet i hver af certificeringerne. Tidligere har det været forholdsvis omstændigt at lade sig certificere, og sådan skal det naturligvis ikke være. Derfor er de nye certificeringer meget lettere at gå til for jer som klubber, så I kan fokusere 100% på at implementere dem i den daglige drift som de stærke udviklings- og kvalitetssikringsværktøjer, de er.

Mere promovering af certificeringerne og de certificerede klubber
Fra DRF’s side har vi generelt set et øget fokus på stærk klubdrift- og administration, og vi tror på, at certificeringerne er vejen frem i den sammenhæng. Derfor vil vi fremadrettet sætte mere fokus på certificeringsordningen og de certificerede klubber på tværs af vores forskellige mediekanaler, så vi forhåbentlig kan inspirere endnu flere klubber til at lade sig certificere. Konkret vil vi bl.a. lave månedlige klubportrætter/historier fra de klubber, som er certificerede, og det vil naturligvis også være noget, I som klubber kan bruge i jeres egen markedsføring.

Læs meget mere om de enkelte certificeringer her på siden eller se beskrivelsen af det samlede certificeringskoncept her. Skulle I have nogen spørgsmål, er I altid velkomne til at kontakte os via mail på klubdrift@rideforbund.dk eller på tlf. 43 26 28 28.