Udtagelse til UVM i military

Ekvipager der på bedst mulige vis kan repræsentere Danmark, har mulighed for at blive udtaget til UVM 2024 i military. For at komme i betragtning til en plads, skal rytteren dog senest 1. maj 2024 sende en mail indeholdende en stævneplan og en tilkendegivelse om ønsket om at deltage til holdleder Kerstin Dallmann.

Mailen kan sendes til Kerstin Dallmann på keda@rideforbund.dk.

Udgifter til UVM afholdes af den enkelte rytter selv, og der er en række faktorer, som både hest og rytter bør opfylde, for at komme i betragtning:

• Rytteren skal være fyldt 18 år
  • FEI’s kvalifikationsregler skal være overholdt
  • Ekvipagens form og stabilitet samt FEI-resultater
  • Ekvipager der vil tages i betragtning, skal udvise gode færdigheder i alle tre discipliner
  • Det overordnede mål er, at ekvipagen kan få succes til UVM
  • Starten ved UVM skal være en fornuftig del af hestens videre uddannelse.
  • DRF kan bede rytteren om, at hesten bliver undersøgt af en dyrlæge forud for udtagelsen, og dyrlægens resultat af undersøgelsen kan tages med i overvejelserne om udtagelse
  • Rytterens rutine og evne til at levere en optimal præstation
  • Rytteren har redet en anden hest på samme eller højere niveau, end den klasse man ønsker at ride ved UVM
  • Rytteren skal være et godt eksempel og følge FEI og DRF’s Code og Conduct for ryttere

DRF udtager de ekvipager, der vurderes at kunne repræsentere Danmark på bedst vis, dog forudsat at der er ekvipager, som udviser tilstrækkelig kapacitet til at kunne levere et succesfuldt resultat. Vurderes det, at der ikke er ekvipager, som opfylder disse krav, vil der ikke blive sendt ekvipager afsted til UVM 2024.

UVM afvikles i Le Lion D’Angers i Frankrig i den 17. til 20. oktober 2024. Kvalifikationskravene finder du på FEI’s hjemmeside lige her. Samlet set kan der maksimalt deltage 110 heste ved UVM i military i år – de fordeler sig på 40 styks 6-års heste og 70 styks 7-års heste. Hvert land kan stille op med totalt set 15 heste – hhv. 3 heste i CH-2* og 12 heste i CH-3*.

Du kan læse mere om UVM på rideforbund.dk her.