Datoer fastlagt for klassifikation af pararyttere i 2022

Vil du klassificeres som pararytter, er der nu kommet tid og sted for klassifikationerne i 2022. De foregår henholdsvis den 9. og 10. april i Jylland og den 17. og 18. september på Sjælland. Se her, hvor og hvordan du tilmelder dig.

Første klassifikation den 9. og 10. april foregår på Klintholm Ridecenter i Jelling kl. 10-16, og sidste frist for tilmelding og indsendelse af diagnoseformular er 24. marts.

Anden klassifikation den 17. og 18. september foregår på Vallensbæk Rideakademi kl. 10-16, og sidste frist for tilmelding og indsendelse af diagnoseformuler er 1. september.

Tilmelding og indsendelse af diagnoseformular skal ske her.

Krav til klassifikation

For at blive klassificeret som pararytter skal du have et fysisk handicap, som giver en tydelig og målbar funktionsnedsættelse. Du skal have en specifik diagnose fra et hospital og/eller en speciallæge, og din egen læge skal desuden underskrive en diagnoseformular. Derudover skal du være fyldt 14 år, og din rideklub skal være medlem af Parasport Danmark.

Læs mere om klassifikation af pararyttere, og find også diagnoseformularen her