Deltagerne til DRF og Agria Ponyklub Kursus 2024 er fundet

Den 1. juni 2024 annoncerede vi, i samarbejde med Agria Dyreforsikring, et nyt tilbud til ponyryttere i alderen 10-16 år, nemlig DRF og Agria Ponyklub Kursus. Kurset skal styrke sammenholdet og fællesskabet i ponysporten på tværs af discipliner, samtidig med at deltagerne får en unik oplevelse med undervisning af nogle af landets dygtige spring- og dressurryttere. Nu er de 100 heldige deltagere fundet.

Deltagerne er fundet
Efter at have læst mere end 250 gode og spændende ansøgninger til DRF og Agria Ponyklub Kursus 2024, har vi nu fundet de 100 heldige deltagere til dette års ponykurser. Alle deltagere har netop fået besked om den tildelte plads på mail, og vi glæder os til at høre fra de heldige deltagere senest den 15. august 2024.

100 nye deltagere
Hos DRF og Agria Dyreforsikring glæder det os at kunne give 100 nye, heldige deltagere en oplevelse for livet med deres bedste firbenede venner og nye jævnaldrende venskaber. I udvælgelsesprocessen har det være vigtigt for os at finde 100 deltagere, som ikke har deltaget i tidligere camps arrangeret af Agria og DRF, for at kunne give så mange børn og unge som muligt, en unik oplevelse.

Agria Ponyklub
DRF og Agria Ponyklub Kursus 2024 er et spring- og dressurkursus for ponyryttere i alderen 10-16 år, arrangeret i et samarbejde mellem DRF og Agria Ponyklub. Agria Ponyklub er for alle ponyryttere under 16 år, som gerne vil være en del af et fællesskab, der elsker ponyer. Ponyklubben giver adgang til eksklusive tilbud og unikt ponyindhold. Du kan læse meget mere om Agria Ponyklub her.

Fokus på fællesskab, udvikling og gode oplevelser
Angelique kaaterud, Salgsleder hos Agria Dyreforsikring, fortæller følgende om kurset: "Vi er glade for igen at samarbejde med DRF for at støtte op om god ridning og skabe rammerne for en weekend fuld af læring. Vi håber at deltagerne ikke kun får ny viden og færdigheder, der støtter op om hestenes trivsel, men samtidig får mulighed for at opbygge gode, varige venskaber. Gennem kurset er vores fokus bandt andet at fremme det gode hesteliv, hvor omsorg og respekt for dyrene går hånd i hånd med fællesskab og personlig udvikling."

Anne Silfwander, Klub- og Sportschef hos DRF, fortæller følgende:
"Hos DRF er vi også utroligt glade for, at vi i samarbejde med Agria Dyreforsikring, kan give ponyryttere på alle niveauer, en unik oplevelse med fokus på udvikling og sammenhold. I DRF ønsker vi at sætte fokus på vigtigheden af fællesskab og sammenhold i ridesporten. Derfor glæder det os at kunne skabe rammerne for en hel weekend med nye, jævnaldrende bekendtskaber for ponyrytterne, samtidig med at vi kan give dem oplevelsen af at få undervisning af nogle af landets dygtigste i sporten. Vi ser frem til to gode weekender på DRF og Agria Ponyklub Kursus 2024."

Undervisning i særklasse
På DRF og Agria Ponyklub Kursus 2024, skal deltagerne have undervisning af nogle af landets dygtigste spring- og dressurryttere.
Nedenfor får du en kort præsentation af de fire undervisere:

ØST

Dressur: Nadja Aaboe Sloth

• 31 år
  • På A-landsholdet i dressur
  • Reserve ved OL i Paris i dressur 2024
  • Holdbronze ved Nations Cup i Aachen 2024
  • Nr. 4 ved DM 2024
  • Holdguld ved Nations Cup i Falsterbo 2023

Spring: Maria Nørregaard Langhoff

• 21 år
  • Redet til og med 150 cm i springning for heste
  • Deltaget ved DM og EM flere gange
  • Vundet World Cup-kvalifikation på pony i Herning
  • Flere gange Danmarksmester for pony
  • 6. plads ved EM for pony
  • Underviser i springning på DRF og Agria Ponycamp i 2022 og 2023.

VEST

Dressur: Anna Kasprzak

• 34 år
  • På A-landsholdet i dressur