Dansk Ride Forbund inviterer til ungdomsdag i springning

Dansk Ride Forbund’s Eliteafdeling og landstrænerteamet i springning, inviterer til ungdomsdag i springning uden hest/pony på Stutteri ASK.

Arrangementet finder sted Lørdag den 26. november 2022 fra ca. kl.10:00 – 16:00 på følgende adresse:

Stutteri ASK
Bogensøevej 254
5390 Martofte
Cafeteriet i den store ridehal

Formålet med arrangementet er at samle bruttogrupperyttere og ryttere på bruttogruppe niveau samt deres forældre, trænere, hesteejere mv. for at vidensdele og informere om vigtige emner, frem mod sæsonen 2023.

For at deltagere skal rytteren have opnået følgende i 2022:
- U25 ryttere: Skal have gennemført en MA2*
- Junior- og Ungryttere: Skal have gennemført minimum en MA1*
- Childrenryttere: Skal have gennemført minimum en LB2*
- Kat. 1 ponyryttere: skal have gennemført minimum en MB2*

Tilmelding sker via DRF Go senest den 7. november 2022

- Bruttogrupperyttere: 150 kr. Tilmeld her.
- Ryttere på bruttogruppe niveau, forældre, trænere, hesteejere: 250 kr. Tilmeld her.

Inkl. Sandwich og drikkevarer til frokost og eftermiddagskaffe/the/kage.

Program:

Kl. 10:00 – 10:30: Ankomst til Stutteri ASK

Kl. 10:30 – 11:30: Oplæg ved dyrlæge Jonas Ramussen. Hvordan forberedes hesten/ponyen bedst frem mod en ny sæson, og hvad skal rytteren være særligt opmærksom på

Kl. 11:30 – 12:00: Oplæg ved elitekonsulent i DRF – Michelle Kjær Petersen. FEI relevant information.

Kl. 12:00 – 13:00: Fælles frokost

Kl. 13:00 – 14:00: Oplæg ved international banedesigner Bo Bak Andersen med gode fif til hvad de unge springryttere skal være opmærksomme på, set fra en banedesigners synspunkt.

Kl. 14:00 – Slut: Oplæg ved de to landstrænere Bo K. Møller og Ulrik Kjær. ”Året der gik og året der kommer”. Landstrænerteamets forventninger til 2023.

Afslutning og afrunding med mulighed for spørgsmål.