Hvad leder du efter?

Ny bredde-cup ser dagens lys i 2023

Brogaarden ApS har tegnet en sponsoraftale med DRF for 2023 – 2025, og lægger navn til DRF’s seneste tiltag målrettet bredderytterne. Fra 2023 er der således mulighed for at deltage i den nye landsdækkende Brogaardens Kombi-Cup, der kombinerer både dressur og springning på D-niveau.

Brogaardens Kombi-Cup afvikles som to selvstændige turneringer i henholdsvis 10 kvalifikationsstævner i øst og 12 i vest. De første kvalifikationer finder sted fra maj måned og finalerne afvikles indendørs i 4. kvartal, og der skal deltages i både dressur og springning ved samme stævne for at optjene point i kvalifikationen til finalen. Turneringen er åben for alle ryttere, der ikke har startet C-stævner/C-klasser eller højere i perioden 2021 – 2023, og for alle heste og ponyer der ikke har startet i sværhedsgrad 4 eller højere i samme periode.

100 ekvipager i finalerne

Samlet set får hele 100 ekvipager mulighed for at deltage i finalerne, når der afvikles finale i både øst og vest. De 25 heste- og ponyekvipager, som ved kvalifikationsstævnerne har opnået flest point i hhv. øst og vest, er startberettigede til en finale.

Salgs- og marketingdirektør hos Brogaarden ApS Rolf Momberg er rigtig glad for aftalen. ”I Brogaarden er vi gennem årene mest blevet forbundet med eliten, og det er derfor helt bevidst, at denne aftale er målrettet bredden. Det er på skuldrene af bredden, at eliten hviler, og herfra de nye talenter kommer. Brogaarden Kombi-Cup vil give rigtig mange mulighed for at præstere flere gange foran et publikum, og vi glæder os til at deltage ved arrangementerne”.

I DRF har en kombinations-cup længe været et ønske hos klub- og sportschef Anne Silfwander. ”Jeg er virkelig glad for, at vi har fået en aftale med Brogaarden om vores nye Cup til D-rytterne. Vi oplever, at mange ryttere på D-niveau ofte konkurrerer i både spring og dressur, og denne Cup er derfor målrettet til dem, så de også har en turnering at se frem til i de kommende år”.

Følg med på DRF’s Facebookside og rideforbund.dk fra starten af det nye år, for info om hvor og hvornår kvalifikationsstævnerne finder sted.