Udelukkes midlertidigt fra bruttogruppe og landshold

Dansk Ride Forbunds ledelse har truffet en beslutning om at udelukke Carina Cassøe Krüth fra DRF’s bruttogruppe samt landshold i dressur. Udelukkelsen er midlertidig og gælder foreløbigt frem til appeludvalgets behandling af sagen, hvorefter længden af udelukkelsen revurderes i henhold til udvalgets afgørelse.

Videomateriale viser opførsel, som er uforeneligt med DRF’s normer og værdier
Beslutningen er truffet som følge af at rytterens opførsel i videoen er uforenelig med DRF’s sportsplan, hvori ”normer og værdier for bruttogruppe-, landsholdsryttere og deres personlige team” er beskrevet.

Samtlige bruttogruppe- og landsholdsryttere er bekendte med sportsplanen, som tager afsæt i værdierne ”samarbejde, engagement, helhed, udvikling og trivsel”. Sportsplanens formål er at agere pejlemærke for de normer, værdier og retningslinjer man som bruttogruppe-, landsholdsrytter og -træner i dressur skal være ambassadør for og virke under.

Udelukkelsen vedrører aktiviteter, samlinger og stævner i regi af DRF’s bruttogruppe og landshold, som er beskrevet i DRF’s sportsplan.

Har du spørgsmål vedr. ovenstående beslutning, kan du kontakte DRF’s direktør, Morten Rodtwitt, på +45 29 37 09 16

Uddrag af DRF’s sportsplan

Normer og værdier for bruttogruppe-, landsholdsryttere og deres personlige team:

• Ryttere og deres personlige team er forpligtiget til at efterleve DRF’s Code of Conduct, følge nærværende normer og værdier, samt DRF’s retningslinjer for etisk korrekt anvendelse af hesten til ridesport.

• Ryttere og deres personlige team forventes til enhver tid at optræde som gode rollemodeller.

• Som rollemodel skal rytterne og deres personlige team stræbe efter god sportslig optræden og er forpligtiget til at overholde idrættens fairplay principper samt generelle dyrevelfærdsprincipper.