Nyt om talent- og elitearbejdet i military

December blev en travl måned på talent- og elitefronten i military-disciplinen. Der var nemlig både arbejdsgruppemøde, planlægning af åbne samlinger samt udarbejdelse af sportsplaner for 2022 på tapetet. Læs mere samt find link til sportsplanerne her.

New column

Første møde i arbejdsgruppen
I starten af december blev det første møde i den nye arbejdsgruppe afholdt. Arbejdsgruppen er som bekendt nedsat af DRF’s bestyrelse og har på den længere bane fået til opgave at udarbejde et oplæg til en strategi for, hvordan udviklingen af militarysporten i Danmark skal se ud med fokus på talent- og elitearbejdet. Gruppen skal bl.a. udarbejde konkrete initiativer og tiltag, der kan understøtte sportens udvikling, ligesom den skal beskrive succeskriterier for disse med løbende evaluering for øje. Næste møde er den 19. januar, og i mellemtiden kan du læse notatet fra det første møde her.

Tre åbne samlinger i starten af det nye år
Landstræner Peter Flarup og holdleder Kerstin Dallmann har planlagt hele tre åbne militarysamlinger i 2022, og den første ligger allerede i den kommende weekend (8. – 9. januar 2022) på Vallensbæk Rideakademi. Samlingen er åben for alle, der har ambitioner indenfor militarydisciplinen, og man kan både deltage med og uden hest. De to øvrige samlinger ligger hhv. den 29.-30. januar og 12.-13. februar.

Sportsplanerne for 2022 er klar
Foruden at planlægge samlinger og deltage i arbejdsgruppemødet har Peter og Kerstin også udarbejdet spritnye sportsplaner for 2022. Find dem her.