Mindeord om Christian Valentin

Med stor respekt mindes vi Christian Valentin, som mandag gik bort i en alder af 87 år. Christian har gennem mange år haft en betydningsfuld rolle i Dansk Ride Forbund og efterlader sig et varigt aftryk i vores organisation og i ridesporten.

I mere end 20 år var Christian en værdsat del af Appeludvalget, tidligere kendt som Ordens- og Amatørudvalget, hvor han blandt andet fungerede som næstformand. Han var kendt for sin grundighed, retskaffenhed og dedikation til arbejdet. Det var på baggrund af denne enestående indsats, at Christian blev tildelt Dansk Ride Forbunds ærestegn i 2008 – en anerkendelse, som få opnår, og som afspejler hans store bidrag til sporten.

Sammen med sin hustru, Hanne Valentin, tidligere formand for dressurudvalget og international dressurdommer, har ridesporten altid været en væsentlig del af deres liv. Christian var respekteret for sin vedholdenhed og sine mangeårige bidrag til forbundet.

Dansk Ride Forbund vil huske Christian for hans engagement og betydelige indsats. Vores tanker går til Hanne Valentin og familien i denne tid.

Christian bisættes fra Gentofte kirke onsdag 9. oktober 2024 kl. 12.00.

Æret være Christian Valentins minde.