Observationssamlinger i dressur for pony-, junior-, ung- og U25-ryttere

Dansk Ride Forbund inviterer også i år pony-, junior-, ung- og U25-ryttere til åbne observationssamlinger i dressur. Samlingerne er en vigtig del af forberedelserne til den kommende sæson og er åbne for både nuværende ryttere samt nye talenter, der har ambitioner om at indgå i forbundets bruttogrupper og deltage i ECCO Cup kvalifikationer i 2025.

Samlingerne afholdes af holdledere og landstrænere, og der er planlagt en samling i både øst og vest for hver alderskategori. For at sikre, at samlingerne inkluderer relevante ryttere på rette niveau, er der opstillet en række resultatmæssige krav til de ryttere, der ønsker at deltage.

Tilmelding og praktisk information
Tilmelding foregår via DRF Go! og det er vigtigt at sikre, at kontaktoplysningerne på din Go-profil er korrekt angivet, da disse benyttes ved evt. ændringer m.m. Ved mange tilmeldinger vil der blive foretaget udvælgelse baseret på allerede opnåede resultater. Personlige trænere er meget velkomne til at deltage i samlingerne.

Ponyryttere
Ponyrytterne inviteres til observationssamlinger med holdleder Lars Svarregaard og ponylandstræner Lisbet Seierskilde.

• Født i 2009: Min. 2 x 69% i sværhedsgrad 6 ved B-stævner
  • Født i 2010: Min. 2 x 69% i PRI ved C-stævner
  • Født i 2011 eller senere: Min. 2 x 70% i LA3 eller LA4 ved C- eller B-stævner

Hvis rytterne ikke opfylder kravene, men træneren mener, at potentialet er til stede, kan træneren kontakte holdleder Lars Svarregaard på +45 27 62 83 21 for en drøftelse. Der er 10 pladser pr. samling, og når disse er fyldt op, vil det være muligt at skrive sig på venteliste ved at sende en e-mail til jub@rideforbund.dk

Junior- og ungryttere
Junior- og ungrytterne inviteres til observationssamlinger med landstræner Kenneth Damgaard og holdleder Jeannett Andreasen.

• Juniorer skal kunne ride MB-øvelser
  • Youngriders skal kunne ride MA/PSG-øvelser

Ryttere, der ikke helt opfylder kravene, kan få træneren til at kontakte holdleder Jeannett Andreasen på +45 40 98 84 45 eller via e-mail på jeannettandreasen@gmail.com for at drøfte ekvipagens potentiale og muligheder. Der er 10 pladser pr. samling, og når disse er fyldt op, vil det være muligt at skrive sig på venteliste ved at sende en e-mail til jub@rideforbund.dk

U25-ryttere
U25-rytterne inviteres til observationssamlinger med landstræner Kenneth Damgaard og holdleder Anne-Mette Binder.

• Født i 2000-2005
  • Min. 70 % i sværhedsgrad 5 ved B-stævner og potentiale for Int. II og U25 GP-øvelser

Hvis kriterierne ikke helt opfyldes, kan træneren kontakte holdleder Anne-Mette Binder på +45 25 34 99 98 eller e-mail amb@rideforbund.dk for en nærmere drøftelse af ekvipagens potentiale og muligheder.