DanmarksCup får ny arrangør

Tilbage i november sendte vi DanmarksCup i udbud for den kommende sæson, efter at Kallehavegaard i mange år har løftet opgaven suverænt. Nu kan vi endelig løfte sløret for, at Silkeborg Rideklub er ny arrangør for både hest og pony. Den endelige dato for DanmarksCup 2022 er endnu ikke fastlagt, men forventes af blive afholdt i løbet af sensommeren.

Foto: Silkeborg Rideklubs nuværende græsspringbane, der bliver lavet om til fiberbane

Silkeborg Rideklub har allerede erfaring med større arrangementer og har bl.a. i flere år afviklet Jysk Rideuge. Derfor er klubben også mere end rustet til at afvikle DanmarksCup for både heste og ponyer, og de planlægger bl.a. at have en helt ny ebbe-flod bane klar til stævnet.

Silkeborg Rideklubs stævneansvarlige Helle Knop udtaler: ”I over 20 år har vi holdt et af Danmarks største C-stævner, så vi var ikke i tvivl om, at vi kunne løfte denne opgave, da DanmarksCup kom i udbud. Vi er også gået i gang med at anlægge ny fiberbane, så rytterne har de bedst mulige faciliteter under stævnet. Generelt elsker vi bare at afvikle stævner, og vi har et indtryk af, at rytterne godt kan lide at være her.”

DanmarksCup afvikles over tre dage og er et mesterskab, der bliver afviklet på C-niveau for både hest og pony. Finalen for hest rides i 2* metode A, mens finalen for ponyer rides i stilspringning metode S2. ”Cuppen har i mange år ligget trygt hos Kallehavegaard, men nu var det tid til at få andre klubber på banen, som kunne puste nyt liv i den. At en klub som Silkeborg Rideklub har budt ind på den, er jeg utrolig glad for, og jeg glæder mig til samarbejdet, så vi kan få skabt en helt unik oplevelse for stævnerytterne,” fortæller Klub- og Sportschef i Dansk Ride Forbund Anne Silfwander.