Ny funktion i DRF Go! Registrer din hests vaccinationer

Fra og med i dag kan du som rytter skrive din hests vaccinationer ind i DRF Go. Registreringen af vaccinationer mindsker arbejdsbyrden for vores TD’ere, og du slipper for selv at holde styr på datoerne i hestepasset. Når du har registreret din hests vaccinationer, får du nemlig en påmindelsesmail en måned inden din hests årlige vaccine.

Hjælp med at forebygge smitte og få en årlig påmindelse om vaccination
Når du registrerer din hests vaccinationer, hjælper du både dig selv med at huske at få hesten vaccineret i tide, men du er også med til at forebygge smitte i den danske hestebestand. Fra 2025 bliver det obligatorisk at registrere din hests vaccinationer i DRF Go for at tilmelde den til stævner, arrangementer og aktiviteter under Dansk Ride Forbund. Er vaccinationerne ikke registreret, vil det fra 2025 ikke være muligt at tilmelde hesten.

Hvordan gør jeg?
For at kunne skrive en hests vaccinationer ind, skal du være logget ind på DRF Go og have tilføjet hesten til din profil under ”Mine Heste”. Når du har skrevet hestens vaccinationer ind, kan du vælge at få en årlig påmindelse via mail, en måned inden den skal vaccineres. Det er dog, som altid, stadig rytterens ansvar, at hesten er korrekt vaccineret ved deltagelse i stævner og lignende - også selvom du takker ja til at modtage en påmindelsesmail.

Skal jeg skrive alle vaccinationer ind?
Ja – alle hestens vacciner siden og inklusiv seneste gennemførte basisvaccination skal registreres. Hvis hesten på et tidspunkt i sit liv er startet forfra på sit vaccinationsprogram, kan du altså vælge blot at registrere fra den seneste basisvaccination er påbegyndt. Du kan læse mere om vaccinationer i DRF’s Fælles Bestemmelser.

Vi er flere ryttere der starter samme hest – hvem skal registrere vaccinationerne?
Hestens vaccinationer skal kun registreres én gang. Hvis der f.eks. er flere ryttere, som starter stævne på samme hest, skal hestens vaccinationer blot registreres én gang. Alle ryttere, som har hesten tilføjet i sin profil, har mulighed for at se og tilføje vaccinationer til den enkelte hests profil. Når en vaccination tilføjes, opdateres hesten profil hos samtlige ryttere.

Jeg har skrevet en forkert dato, hvad gør jeg?
Hvis du f.eks. kommer til at skrive en forkert dato ind, skal du kontakte DRF på vaccination@rideforbund.dk, så hjælper vi dig med at få det rettet. Det er ikke muligt for rytterens selv at rette i vaccinationsdatoer, som allerede er registreret i DRF Go.