Hvad leder du efter?

Nyheder

Husk at uploade påkrævede temperaturmålinger i FEI HorseApp før og under FEI stævner

Det er fortsat vigtigt at ryttere der starter FEI-stævner, husker at uploade den påkrævede temperatur-dokumentation og ”self-certification” formular til FEI via FEI HorseApp. I nyheden her finder du info om FEI HorseApp, hvor dokumentationen skal uploades, samt de pt. gældende sanktioner.

New column

Temperaturtagning har for nyligt vist sin fortsatte relevans
Siden 1. januar 2022 har FEI haft sine egne "Bio security rules", som for nyligt har vist sig at have afgørende betydning for begrænsningen af smittespredningen ved sygdomsudbrud. I starten af februar 2023 blev der konstateret udbrud af EHV-1 ved to FEI-stævner i Europa. Her spillede temperaturmonitorering en afgørende rolle for den minimale smittespredning, som fandt sted ved begge stævner.

FEI HorseApp
Dokumentation for temperaturtagning uploades i FEI HorseApp, som rummer mange forskellige funktioner. Udover at håndtere de nuværende dokumentationskrav forbundet med deltagelse i FEI-stævner, gør appen det også muligt at kunne:

• Håndtere og have overblik over flere heste samtidig
  • Indrapportere hestens temperatur 2 gange dagligt
  • Udfylde "Horse Health FEI Self-Certification"-formularen
  • Uploade alt nødvendigt information mens man er på farten

FEI HorseApp fås både til Iphone og Android - find link til appen her:
FEI HorseApp i Google Play
FEI HorseApp i App Store

Manglende påkrævet dokumentation medfører sanktioner
Der bliver fra FEI's side slået hårdt ned på manglende dokumentation for temperaturtagning via FEI HorseApp. Dette skyldes især de alvorlige konsekvenxser det kan have for mange hestes helbred, hvis én hest ikke får taget temperatur under og op til et stævne.
Læs mere om FEI's "Veterinary Rules" her.
Nedenfor ses FEI's gældende sanktioner (1. marts 2023)

Dokumentation for temperaturtagning skal også uploades 2 gange dagligt, den dag stævnepladsen forlades.