Hvad leder du efter?

Overblik: Kompensationsordninger og ny støttepulje

Selvom corona-pandemien gradvist er ved at slippe sit greb i os, kan der fortsat være mange klubber, der kæmper med at få enderne til at mødes økonomisk. Derfor har vi samlet de seneste nyheder om gældende kompensationsmuligheder samt en spritny støttepulje på i alt 50 mio. kroner her.

New column

Forlænget periode for kompensation for faste omkostninger
Der er blevet offentliggjort nye bekendtgørelser vedrørende kompensation for faste omkostninger samt kompensation for stedbundne faste omkostninger. Det betyder, at der er mulighed for at søge kompensation helt frem til den 30. juni 2021. Læs mere her.

Kompensation for arrangører af større kultur- og idrætsarrangementer som følge af COVID-19
Nu er det igen muligt at søge kompensation for tab i forbindelse med aflyste, udskudte eller væsentligt ændrede arrangementer, som var planlagt til afholdelse i perioden fra den 1. september 2020 til og med den 28. februar 2021.
Ordningen har til formål at yde kompensation for tab ved aflysning, udskydelse eller væsentlige ændringer af kultur- og idrætsarrangementer på Kulturministeriets område. Den gælder for arrangementer med et forventet deltagerantal på mere end 350 personer samtidigt, eller hvor betingelserne for afvikling af sådanne arrangementer er væsentligt ændret som følge af COVID-19 i perioden 1. september 2020 – 28. februar 2021. Læs mere her.

Her bor vi-puljen - 50 mio. kr. til gode liv i småbyer
Det er tid til at genstarte foreningsliv og fællesskaber i hele Danmark. Derfor genåbner Nordea-fondens ’Her bor vi-pulje’ med 50 mio. kr. til at drømme stort i alle småbyer. Puljen skal anspore lokale ildsjæle og foreninger til at sætte aktiviteter i gang, som kan styrke det lokale fællesskab og skabe flere gode liv i netop deres by. Læs mere om puljen her.

Se desuden Dansk Erhvervs fulde oversigt over gældende kompensationsordninger inkl. frister her.