Et overblik fra repræsentantskabsmødet 2023

Her kan du læse et kort overblik fra årets repræsentantskabsmøde og se, hvem der blev valgt ind i bestyrelsen.

(Foto: Dansk Ride Forbunds nye bestyrelse)

Godkendelse af forbundets reviderede regnskab
Det reviderede regnskab 2022 blev godkendt af Repræsentantskabet. Find den fulde årsrapport 2022 her.

Optagelse af nye klubber
Repræsentantskabet godkendte optagelsen af alle tre nedenstående klubber i DRF:

• Lemvig Ponyklub
  • Lemvig Rideklub
  • Hadsund Voltige Klub

Velkommen til Dansk Ride Forbund til alle tre klubber.

Årets Klub blev Harridslev Rideklub
Klubben blev hædret for sin indsats i året der gik. Indsatserne har givet intet mindre end en medlemsstigning på 66%. Harridslev Rideklub har i 2022 udviklet sig, investeret og tænkt nyt.

Stort tillykke til Harridslev Rideklub!

Årets Official blev Eva Stæhr Iversholt
For blot anden gang nogensinde blev Årets Official i DRF kåret. Prisen gives til en person, der har ydet en ekstraordinær indsats til gavn for ridesporten i løbet af året.

Eva Stæhr Iversholt, som er både B-TD i spring og dressur samt C-banedesigner, modtog prisen som Årets Official.

Stort tillykke Eva!

Valg til bestyrelsen – formandsposten, ordinære medlemmer og suppleant
Formanden for Dansk Ride Forbund, Ulf Helgstrand, var på genvalg. Ulf blev genvalgt uden modkandidater. Ved årets repræsentantskabsmøde var der desuden hele fem kandidater med i kampen om de tre bestyrelsesposter og suppleantposten. Resultatet af afstemningerne blev:

• Jacob Blicher Ravnsbo (genvalgt som ordinært medlem)
  • Thomas Vogt Hansen (genvalgt som ordinært medlem)
  • Henrik Jørgensen (ny i bestyrelsen – valgt ind som ordinært medlem)
  • Ditte Bach Sørensen (genvalgt som suppleant)

Tillykke med valget til alle fire.

Valg til appeludvalget
Alle de siddende medlemmer modtog genvalg, og der var ingen modkandidaturer. De genvalgte kandidater blev:

• Carsten Lorentzen (formand)
  • Lars Langhoff (medlem)
  • William Kanta (suppleant)

Stort tillykke!

Valg af revisorer
Nuværende revisor og revisorsuppleant fra statsautoriserede revisorer fra Ernest & Young P/S modtog genvalg og blev godkendt.

Uddeling af ærestegn
Det regnede med ærestegn ved årets repræsentantskabsmøde, som et resultat af utrolige indsatser fra alle modtagere. Følgende personer modtog DRF's ærestegn på mødet:

• Bruno Simonsen fra Viborg Rideklub
  • Dressurryttere: Carina Cassøe Krüth, Charlotte Heering, Daniel Bachmann Andersen og Nanna Skodborg Merrald
  • Paradressurryttere: Karla Dyhm-Junge, Katrine Kristensen og Nicole Johnsen
  • Voltigører: Anna Damm, Anna Lawaetz, Amanda Staalsø, Emma Kaps, Esther Rasmussen, Helena Sjøgren, Helena Nagel-Harvig, Iben Dines, Lasse Kristensen, Malou Nabe og Nanna Trab Christensen og Sheena Bendixen.

Stort tillykke til alle!

Det officielle referat følger
Det fulde referat af og videoer fra årets Repræsentantskabsmøde, vil blive offentliggjort hurtigst muligt.