Nu har du mulighed for at få en plads på DRF og Agria Ponyklub kursus 2024

Kunne du tænke dig at få muligheden for at få undervisning i spring eller dressur af en af landets dygtigste spring- eller dressurryttere? Så har du chancen nu.

DRF og Agria Ponyklub kursus 2024

DRF og Agria Ponyklub kursus 2024 er et 2-dages kursus uden overnatning, hvor du får mulighed for at få undervisning i enten spring eller dressur af en af landets dygtigste spring- eller dressurryttere. Samtidig møder du en masse nye ponyvenner på din egen alder.

Kurset er for dig, der er 10-16 år og har mulighed for at medbringe din egen hest/pony (begge dage). Der er ingen krav til niveau, så længe du har lyst til at udvikle dig og få en god og lærerig oplevelse.

Praktisk info om DRF og Agria Ponyklub kursus 2024

Vi afholder to kurser i løbet af efteråret – ét i vest og ét i øst. Der er plads til 20 ekvipager på hvert kursus i dressur og 30 ekvipager på hvert kursus i springning. Det betyder, at 100 heldige børn kan se frem til en sjov og lærerig weekend med nye venskaber. I Dansk Ride Forbund har vi fået mulighed for at tilbyde 20 heldige ponyryttere en plads på kurset – 10 pladser i øst og 10 pladser i vest.

ØST

Kurset i øst afholdes hos Sportsrideklubben i Charlottenlund (Bernstorffsparken) i weekenden i uge 35 - lørdag den 31. august og søndag den 1. september.

På kurset i øst kan du få undervisning af Nadja Aaboe Sloth i dressur eller Maria Langhoff i springning.

VEST

Kurset i vest afholdes på Vilhelmsborg i Mårslet i weekenden i uge 39 – lørdag den 28. september og søndag den 29. september.

På kurset i vest kan du få undervisning af Carina Cassøe Krüth i dressur eller Maria Bjørnkær Asferg i springning.

Sådan ansøger du

For at deltage i lodtrækningen om en plads på DRF og Agria Ponyklub kursus 2024, skal du sende en skriftlig ansøgning til ponykursus@rideforbund.dk, hvor du blandt andet fortæller os, hvad du gør for at skabe et positivt fællesskab i stalden, samt hvorfor lige præcis du skal have en plads på DRF og Agria Ponyklub kursus 2024. Herudover skal du indsætte dit yndlings-ridebillede af dig og din hest/pony i ansøgningen.

I ansøgningen skal du også skrive, om du ansøger om en plads i øst eller vest, samt om du ønsker at modtage undervisning i dressur eller springning, hvis du skulle være så heldig at få en plads på dette års Ponyklub kursus.
Spring og dressur kan ikke kombineres, så du skal vælge hvilken disciplin, du foretrækker.

Ansøgningen skal sendes til ponykursus@rideforbund.dk senest søndag den 30. juni.

OBS! Kurset er for ryttere, som endnu ikke har deltaget i tidligere camps afholdt af DRF. Dette skyldes, at vi ønsker at give en unik oplevelse til så mange heldige ponyryttere som muligt.

DRF og Agria Ponyklub kursus 2024 afholdes i samarbejde med Agria Ponyklub. Du kan læse meget mere om ponyklubben her.