Andreas Künnemann er ny formand for springudvalget

I forbindelse med repræsentantskabsmødet 2024, hvor der blandt andet er flere medlemmer på valg til Dansk Ride Forbunds bestyrelse, stiller nuværende formand for springudvalget, Jakob Leth, op som kandidat. Det betyder, at Jakob overlader posten som formand for springudvalget til nye kræfter. Dansk Ride Forbunds bestyrelse udpegede i mandags den erfarne springrytter og -træner, Andreas Künnemann, som ny formand for springudvalget.

Erfarne kræfter i spil til DRF’s bestyrelse
Med sin mangeårige erfaring og dedikation til dansk springsport, ønsker Jakob Leth at bidrage til rideforbundets ledelse som bestyrelsesmedlem. Jakobs store indsigt i ridesporten danner et solidt grundlag for et fagligt kompetent bestyrelsesmedlem, der, med sit store netværk i ridesporten, kan bidrage til en fortsat positiv udvikling.

Jakob har mange roller i dansk ridesport. Han har senest været en del af DRF’s arbejdsgruppe for hestevelfærd og har desuden været et aktivt medlem af Sportsrideklubbens bestyrelse i mere end 30 år, og formand for SPR siden 2015. Han har gennem tiden dedikeret utallige timer til at arrangere både nationale såvel som internationale stævner for de danske ryttere og samtidig været en støttende far for sine døtre, hvoraf flere af disse også er en del af den danske ridesport.

En visionær som formand for springudvalget
Jakob overleverer posten som formand for DRF’s springudvalg til Andreas Künnemann, som er udpeget for en 4-årig periode. Andreas er, med sin høje faglighed og store indsigt i sporten, en visionær. Med fingeren på pulsen og sit store kendskab til bl.a. udstyr, korrekt brug af udstyr og undervisningserfaring på alle niveauer, er Andreas klar til at overtage ansvaret fra Jakob Leth.

Dansk ridesport har givet min familie og jeg utroligt meget, og nu er det tid til, at jeg giver noget tilbage. Jeg glæder mig til at være med til at udvikle og påvirke dansk ridesport - herunder særligt springningen – som ligger mit hjerte nært. Jeg ser frem til at samarbejde med hele springudvalget og ikke mindst administrationen i DRF,” fortæller den nyudklækkede formand, Andreas Künnemann.

I samme ombæring som udpegelsen af Andreas Künnemann, blev militaryudvalgets nuværende formand, Jan Juul, og disciplinærudvalgets nuværende formand, Anne Birgitte Gammeljord de Jonquieres, også udpeget til at fortsætte endnu en periode hver som formænd – hhv. 4 og 2 år.