DRF’s bestyrelse konstituerede sig på ny

Efter et veloverstået repræsentantskabsmøde, hvor fremmødet var rekordhøjt og engagementet sjældent er set lignende, konstituerede nye og gamle medlemmer af bestyrelsen i Dansk Ride Forbund sig atter engang.

Foto: DRF's bestyrelse. Fra venstre: Linnea, Charlotte, Jakob, Nathalie, Dan, Ditte, Henrik, Thomas & Bo.

Da tidligere næstformand, Jakob Ravnsbo, i starten af året meddelte, at han planlagde at trække sig fra sin post i Dansk Ride Forbunds bestyrelse ved årets repræsentantskabsmøde 2024, gjorde han plads til en ny næstformand.

Pr. automatik konstitueres bestyrelsens førstesuppleant til ordinært medlem af bestyrelsen for den resterende valgperiode, som i dette tilfælde er ét år. Det betyder, at den nu tidligere førstesuppleant, Ditte Bach Sørensen, i lørdags officielt trådte ind i DRF’s bestyrelse som ordinært medlem.

Ikke nok med at Ditte Bach Sørensen nu er ordinært medlem af DRF’s bestyrelse, hun blev nemlig også konstitueret som næstformand for den resterende valgperiode. Det betyder, at Ditte er næstformand for DRF’s bestyrelse indtil repræsentantskabsmødet 2025, hvor hun igen er på valg.

Troværdighed, tillid og kontinuitet er nøgleordene
Ditte glæder sig til at bidrage med kontinuitet og erfaring mellem den afgående og den nye bestyrelse, og fortæller: ”Jeg har sagt ja til posten som næstformand med en vis ydmyghed, men jeg føler mig godt rustet til opgaven, og glæder mig til at arbejde tæt sammen med DRF’s nye formand, Dan Boyter, og ikke mindst resten af bestyrelsen. Mit fokus er at styrke og udvikle Dansk Ride Forbund til gavn for alle medlemmer med fokus på bredden - og særligt det at genoprette ridesportens troværdighed og omverdenens tillid til os på hestevelfærdsområdet, ligger mig meget på sinde”.

DRF’s nye formand, Dan Boyter, fortæller: ”Jeg er rigtig glad for, at Ditte har sagt ja til rollen som næstformand. For mig, i rollen som formand, er det vigtigt at have en sparringpartner i mit arbejde. Ditte er den rette, da hun repræsenterer kontinuitet, som jeg synes, er vigtigt, i en bestyrelse hvor mange er nye. Jeg ser frem til samarbejdet”.

Du kan læse mere om stemmefordelingen og se, hvem der blev valgt ind i DRF’s bestyrelse i nyheden her.