Projekt: På hesteryg mod mobning og ensomhed

Ballerup Rideklub deltager i Mary Fonden og DRF’s anti-mobbeprojekt: ”AntiBulli Ridning”. Projektet skal være med til at forebygge og forhindre eksklusion og ensomhed samt skabe bedre relationer. Trivsel i fritidslivet er ikke en selvfølge. Hvert femte barn oplever nemlig at blive mobbet, drillet eller holdt udenfor fællesskabet i deres fritidsaktivitet. Antibulli Ridning benytter simple øvelser og konkrete råd kombineret med erfaring fra anti-mobbe- og trivselsindsatser i kampen mod disse udfordringer.

Vi har en række enkle øvelser i dagligdagen. Vi skal hilse, lege navneleg og fortælle lidt om os selv. Det bryder allerede isen og vi får et lidt mere personligt forhold til hinanden. Det har været i gang en måned og det har allerede skabt bedre interaktion mellem pigerne, større opmærksomhed på, at man skal behandle hinanden med respekt og vi kan også mærke, at selvom det kan være lidt akavet i starten, så sætter det sig” fortæller Maria Kroman, som er Ballerup Rideklubs daglige leder, til Sjællandske Nyheder.

Læs hele nyheden og hør, hvad Ballerup Rideklub får ud af projektet på sn.dk

Du kan også læse mere om AntiBulli Ridning og se alle de spændende øvelser på rideforbundet hjemmeside.