Dennis Fisker forlænger ikke sin ansættelse som landstræner

I forbindelse med kontraktfornyelse og justering af arbejdsområde, hovedopgaver, pligter og beføjelser har landstræner for de danske junior-, ung- og U25-dressurryttere, Dennis Fisker, valgt ikke at forlænge samarbejdet med og sin ansættelse hos Dansk Ride Forbund fra 2024 og frem.

Dansk Ride Forbund vægter integritet og troværdighed højt – også når det gælder elitesport. Derfor har der i forbindelse med de sædvanlige kontraktfornyelser med landstrænere, været et ekstra fokus på at skærpe rammerne på udvalgte områder. De udvalgte områder gælder bl.a. handel med og formidling af heste til egne bruttogrupperyttere samt samarbejdsrelationer med disse ryttere og deres familier. Kontraktfornyelserne og justeringerne er ens for samtlige ansatte i stillingen som landstræner uanset disciplin.

Holdleder Janne Jensen fornyer ikke sin kontrakt som holdleder ved årsskiftet, og der vil derfor ligeledes komme en ledig stilling som holdleder, når den nye landstræner er fundet. Stillingen som landstræner for de danske junior-, ung- og U25-dressurryttere ønskes genbesat fra 1. januar 2024, og et stillingsopslag vil være at finde på DRF’s hjemmeside snarest muligt.

De kommende observationssamlinger for junior- og ungryttere den 11. november og U25-ryttere den 6.-7. december afvikles som planlagt, men med vikarer for den afgående landstræner.