Susie Dannemand udnævnt til overdommer

Efter indstilling er det besluttet at udnævne Susie Dannemand til overdommer i dressur. Susie Dannemand er, udover at være dressurdommer, desuden også medlem af Dansk Ride Forbunds dressurudvalg.

Jeg er stolt og beæret over udnævnelsen. Det betyder rigtig meget for mig, at jeg er god og kompetent nok til at være overdommer i DRF. Jeg ser frem til at videreføre alt det gode arbejde, jeg har lavet indtil nu og især at kunne have endnu flere bisiddere med på højere niveau. En stor del af mit virke er at uddanne D1- og D2-dommere,” fortæller Susie Dannemand.

32 år som dommer
Susie startede allerede sin dommergerning som ung dressurentusiast på blot 21 år, og det betyder, at hun nu har været dommer i ikke mindre end 32 år. I løbet af de 32 år har der både været perioder med mere og mindre involvering i sporten i forbindelse med at Susie blandt andet har fået børn. Nu er børnene blevet voksne, og det betyder, at der i dag er endnu mere tid og plads til dommergerningen.

Konstruktiv kritik og gode oplevelser
Noget af det Susie især gør meget ud af som dommer, er at give en god oplevelse til de startende. ”Det vigtigste for mig er at give gode konkurrenceoplevelser. Jeg vil gerne sørge for, at rytterne får noget konstruktivt med hjem og gode afsluttende kommentarer. Det ligger mig meget på sinde at være grundig og skrive meget i protokollerne,” afslutter hun.

Dansk Ride Forbund ønsker Susie stort tillykke med udnævnelsen til overdommer!