Hvad leder du efter?

30 år som ansat hos DRF

Det er ikke mange, der kan fejre 30 år på samme arbejdsplads, men Dansk Ride Forbund har været heldige, at være berigede med Susanne Baarup Christensen i intet mindre end netop 30 år lige præcis i dag. Det hele startede den 1. november 1993, da Susanne blev håndplukket til en administrativ stilling i rideforbundet efter flere års tro tjeneste som blandt andet dressurdommer, bestyrelsesmedlem og holdleder for ponyrytterne.

At takke ja til en stilling i rideforbundet betød ikke kun nye marker at boltre sig på rent professionelt, Susanne måtte nemlig også hive teltpløkkerne op og selv flytte den lange vej fra trygge Jylland til Sjælland – en flytning hun selv med et grin beskriver næsten føltes ”som at emigrere til USA”.

Susanne har prøvet kræfter med mange forskellige jobfunktioner, og haft et utal af stillingsbetegnelser, i sin tid hos rideforbundet. I dag har hun titlen ”elitekoordinator”, og selvom hun både fejrer 30 år i rideforbundet og en 70-års fødselsdag i 2023, og dermed en kommende pension, har hun heldigvis takket ja til at fortsætte på konsulentbasis i spidsbelastningstider efter nytår.

Et aktiv for hele ridesporten
Susannes rygsæk er fyldt med kompetencer Dansk Ride Forbund har nydt godt af de seneste 30 år, og heldigvis også får lov at nyde godt af fremadrettet på konsulentbasis. Men det er ikke kun Dansk Ride Forbund, som har glæden af en dygtig dressurekspert som Susanne. Hele verdens bedste dressurryttere og entusiaster, kan nemlig også nyde godt af hendes store engagement i sporten fremadrettet. Susanne fortsætter som international dressurdommer, og det er ikke små stævner, der er skrevet ind i kalenderen for 2024. Tidligere i år blev det nemlig officielt, at Susanne blandt andet skal være dommer ved OL i dressur i Paris.

Det er ikke første gang Susanne skal dømme ved OL, og bestemt ikke første gang hun dømmer ved større, internationale stævner; på CV’et står der faktisk både EM, VM og OL. Susanne blev udnævnt til international dressurdommer i 2000, men har været national dressurdommer siden 1977.

Dansk Ride Forbund sender en stor tak og et velfortjent tillykke til jubilaren, Susanne, med de 30 år i DRF.