DRF søger medlemmer og formand til disciplinærudvalget

Dansk Ride Forbund søger nu to udvalgsmedlemmer og en formand til samlet set tre poster i DRF’s Disciplinærudvalg. Disciplinærudvalget består af fem medlemmer hvoraf en er formand og to suppleanter. Udvalget er et af de to dømmende udvalgt i DRF og har til opgave bl.a. at være første instans ved alle sager om mishandling, misbrug eller uetisk anvendelse af heste.

For at komme i betragtning til disciplinærudvalget, forestiller vi os, at du er en person med stor integritet og gerne med interesse og erfaring inden for ridesporten. Du skal have lyst til at arbejde med de juridiske aspekter af sporten med fokus på fairness og horsemanship. Du har et godt kendskab til DRF’s reglementer og de normer, som sporten udføres under. Du har den nødvendige tid til at deltage i arbejdet og til at sætte dig ind i sagerne, ligesom du lægger vægt på hurtig behandling med stor kvalitet.

For at komme i betragtning til formandsposten i disciplinærudvalget, forestiller vi os desuden, at du har en juridisk kandidatgrad og er en person med stor integritet – gerne med interesse og erfaring indenfor ridesporten.

Praktiske informationer
Posten er frivillig, men omkostninger i forbindelse med mødeaktivitet dækkes. Formelt udpeges du af forbundets bestyrelse for en 2. årig periode, og det er muligt at blive genudpeget til endnu en periode.

Som medlem af Disciplinærudvalget kan du ikke være ansat i Dansk Ride Forbund eller frivillig i andre dele af Dansk Ride Forbunds permanente driftsorganisation. Ingen medlemmer må deltage i behandling af sager, hvor deres habilitet kan drages i tvivl. Ingen personer kan være medlem af begge udvalg.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning på mail til job@rideforbund.dk senest den 31. januar 2024.

Eventuelle spørgsmål til stillingen kan rettes til klub- og sportschef Anne Silfwander på asi@rideforbund.dk eller tlf. 78 71 26 36 / 20 44 66 21

Du kan læse mere om disciplinærudvalget her.

Du kan se stillingsopslag på Dansk Ride Forbunds hjemmeside under ledige stillinger.