Spring med i årets Walber Cup

Igen i år afholdes der Agria DRF-mesterskab i klubholdspringning, hvor mesterskabet afvikles med fire kvalifikationer hen over forår og sommer og en finale i starten af efteråret. Skal du og dit hold springe med, er sidste tilmeldingsfrist d. 3. april 2022

Et bruttohold i Walber Cup består af op til otte ryttere, som frit kan vælge hest. I de fire kvalifikationer rider én ekvipage MB1*, to ekvipager rider MB2* og én ekvipage rider MA1*.

Kvalifikationerne fordeler sig på to i Jylland (Helgstrand Event og Danish Derby Horse Show) og to på Sjælland (Riders Cup og CapaCity Showjumping Center).

Finalen afvikles den 8.-11. september 2022 hos Riders Cup. De kvalificerede til finalen i Agria DRF-holdmesterskab, præsenteret af Walber Equestrian, er de otte hold (samt ligeplacerede), der efter kvalifikationerne har flest point. I finalen, der afvikles i metode B12, er kravene sat en smule op, hvorfor to ekvipager rider MB2* og to ekvipager rider MA1*.

Tilmelding
Tilmelding foregår via Go!-fanen, hvor én fra hvert hold tilmelder hele holdet. Efter tilmelding i Go! skal hvert hold indsende navne på rytterne på bruttoholdet til DRF på spring@rideforbund.dk.

Særlige krav
Rytterne i Walber Cup skal være minimum rytterkategori 3 ved tilmelding, og minimum én rytter på bruttoholdet skal være U18 eller U21. Rytterne skal selvfølgelig alle være medlem af og ride for den samme klub. Derudover må de deltagende ekvipager ikke have gennemført en sværhedsgrad 6 i kvalifikationsperioden.

Da Walber Cup er en del af et Agria DRF-mesterskab, skal man være dansk statsborger for at deltage.

Læs mere om Walber Cup her.