Hvad leder du efter?

Nyheder

Advodan Glostrup København er ny samarbejdspartner til DRF på klubrådgivningsområdet

DRF har indgået et samarbejde med Advodan Glostrup København, som tilbyder alle rideklubber gratis rådgivning på det ansættelsesretlige område. Samarbejdsaftalen erstatter den tidligere aftale med Dansk Erhverv og dækker nu alle rideklubber, hvor aftalen med Dansk Erhverv kun dækkede rideklubber med egen elevskole.

New column

Rigtig mange rideklubber har i dag ansatte medarbejdere i forskellige roller og på forskellige vilkår. Af og til støder klubberne på ansættelsesretlige udfordringer, som vi fra DRF’s side naturligvis meget gerne vil hjælpe med at løse. Aftalen med Advodan Glostrup København – som er begrænset til rådgivning på det ansættelsesretlige område - er derfor til stor gavn, da den sikrer klubberne rådgivning på et højt fagligt niveau. ”Kompetent rådgivning til klubberne er et prioriteret indsatsområde for DRF, hvorfor vi er rigtig glade for at kunne tilbyde denne service til DRF’s medlemsklubber”, siger DRF’s direktør Morten Schram Rodtwitt.

Gratis for klubberne
DRF dækker omkostningerne til Advodan’s rådgivning, og dermed er rådgivningen altså 100% gratis for klubberne. I det tilfælde at en klub har behov for juridisk bistand i forbindelse med en evt. retssag eller rådgivning på andre områder end det ansættelsesretlige, kan klubben indgå en særskilt aftale med Advodan Glostrup København herom. Læs mere om proceduren for at rette henvendelse til Advodan Glostrup København her.

Samarbejdspartner med solidt kendskab til idrættens verden
Advodan Glostrup København er en mellemstor advokatvirksomhed med ca. 40 medarbejdere, som yder full-service juridisk rådgivning til private, erhvervsdrivende, kommuner og foreninger i hele Danmark. Virksomheden rådgiver flere idrætsforbund, og har derfor godt kendskab til de juridiske problemstillinger, forbund og klubber møder i deres dagligdag. Advokat og partner Karina Lind Bertelsen ser frem til samarbejdet med Dansk Ride Forbund og klubber, der måtte have behov for juridisk bistand: ”Vi ser frem til at hjælpe danske rideklubber med ansættelsesretlige spørgsmål indenfor aftalen med DRF. Vi har et team af advokater klar til at yde hurtig og effektiv rådgivning til klubberne, og hvis en klub har behov for rådgivning udenfor aftalen med DRF, er klubben velkommen til at tage uforpligtende kontakt til os, hvis man ønsker en hurtig vurdering af et konkret forhold. Vi har altid tid til en kort snak om, hvordan en klub skal gribe en konkret problemstilling an og kan bistå indenfor de fleste retsområder, hvis der er behov for egentlig juridisk assistance, f.eks. i forbindelse med lejeret, fast ejendom, tvistsager, aftaler med partnere/sponsorer, markedsføringsret osv. Vi har kontorer i Glostrup og København, men rådgiver via telefon og virtuelle møder kunder i hele Danmark”.

Læs mere om Advodan Glostrup København her.