To nye æresmedlemmer og otte ærestegn uddelt

For første gang i mere end 15 år er der blevet udnævnt æresmedlemmer i Dansk Ride Forbund. Det skete ved forbundets årlige repræsentantskabsmøde i weekenden. Her blev der desuden uddelt otte ærestegn til personer, som har gjort en betydelig indsats for at fremme ridesporten i den seneste tid.

To nye æresmedlemmer i DRF

”Jeg har kun prøvet det her én gang før i mine år som formand, og det er mere 15 år siden,” indledte Ulf Helgstrand, formand for DRF, da han skulle udnævne det første æresmedlem.

Efter at have fortalt om den store udvikling, der er sket inden for dressuren, ikke mindst på grund af samarbejdet med ECCO Shoes gennem ECCO Cuppen, blev ECCO’s ejer, Hanni Toosbuy Kasprzak, udnævnt som æresmedlem af DRF.

Herefter blev formanden selv, fuldstændig intetanende og tydeligt forbavset, også udnævnt som æresmedlem. Bestyrelsesmedlem Jacob Ravnsbo begrundende titlen med, at Ulf Helgstrand overstråler alle i engagement og har ledt Dansk Ride Forbund gennem ufatteligt mange udfordringer de sidste 20 år.

Otte ærestegn uddelt

DRF’s bestyrelse kan ved repræsentantskabsmøderne uddele ærestegn til de personer, som har udøvet en betydelig indsats for ridesporten. Ved dette års repræsentantskabsmøde blev der uddelt ærestegn til:

• Per W. Nielsen
    Formand for Dressurudvalget. NF Generel Steward for dressur, 3*FEI-steward dressur, 2*FEI-steward springning. C-TD i dressur. Meget afholdt blandt stævnearrangører og officials-kolleger og med et imponerende FEI-CV med bl.a. OL og VM.

• Kurt Christensen
    5*FEI-dressurdommer og national overdommer. En del af undervisningsgruppen for dressurdommere. Derudover med til at dømme championater. Har tidligere været et aktiv i dressurudvalget.

• Helle S. Madsen
    Medlem af Distrikt 4 i mere end 17 år og aktiv formand i 14 år. Har siddet i DRF´s bestyrelse i 6 år. Er derudover B-TD i dressur.

• Eva Stæhr Iversholt
    Mangeårigt medlem af Multiudvalget, der tidligere hed Breddeudvalget. Har mange kasketter og brænder for dem alle. Formand for Distrikt 12, B-TD i spring og dressur samt C-banedesigner.

• Per Krohn
    B-TD i spring og dressur, B-springdommer samt B-banedesigner. Var tidligere formand for Distrikt 1 i en længere årrække, og har været formand for Ballerup Rideklub. Har altid et smil på læben og er uhyre populær blandt stævnearrangører og ryttere.

• Bjørn Munk Hansen
    FEI- og A-banedesigner samt stildommer i springning. Er blandt de første danskere, der opnåede status som international banebygger. Er meget værdsat blandt stævnearrangører og officials-kolleger og nyder også at bygge springbaner i military.

• Jens Kryger Nielsen
    Blev medlem af Pararideudvalget efter en aktiv ridekarriere og blev senere formand for samme. Har med sine 25 år i udvalget været en bærende kraft til udviklingen af paradressuren i Danmark.

• Kim Rosenhart
    Har brugt sin baggrund som fysioterapeut som klassifikatør for de danske pararyttere gennem et kvart århundrede. Har i de seneste 10 år været den eneste fungerende klassifikatør, og der er stor set ingen pararyttere i Danmark, der ikke har været igennem Kims kyndige undersøgelser.

Tak for det store engagement i ridesporten og stort tillykke til de nye æresmedlemmer samt alle de, der har fået tildelt ærestegn.