Her er resultaterne af afstemningerne ved DRF’s Repræsentantskabsmøde 2022

Årets Repræsentantskabsmøde er afsluttet, og samtlige afstemninger og valg er dermed gennemført. Det er første gang, Repræsentantskabsmødet har været gennemført med både fysisk fremmøde og digitale afstemninger, og vi vil gerne takke for deltagelsen og opbakningen. Her er alle resultaterne.

New column

(Den nykonstituerede bestyrelse i DRF. Fra venstre: Jørgen Mertz, Jakob Blicher Ravnsbo, Thomas Vogt Hansen, Ulf Helgstrand, Ditte Bach Sørensen, Lis Mølholm Juul, Tina Callesen, Helle Juul og Bo Gejl)

Godkendelse af forbundets reviderede regnskab
Det reviderede regnskab 2021 blev godkendt af Repræsentantskabet. Find den fulde årsrapport 2021 her.

Optagelse af nye klubber
Repræsentantskabet godkendte optagelsen af alle 10 nedenstående klubber i DRF:

• Vilhelmsdal Sportsrideklub
  • Sportsrideklubben Stald SPIR
  • Rideklub Stald Hesselbjerge
  • Vallensbæk Rideklub
  • Maglebjerg Sportsrideklub
  • Sjølund Rideklub
  • Birgittelyst Rideklub
  • Hedelands Sportsrideklub
  • Rideklubben Tribler Equestrian
  • Tankefuld Rideklub

Velkommen til Dansk Ride Forbund til jer alle! Se videopræsentationer af alle klubberne her.

Årets Klub blev Egum Rideklub
Egum Rideklub, Roskilde Rideklub, Vestegnens Rideklub, Harridslev Rideklub, Favrskov Rideklub, Sportsrideklubben Silkeborg, Egtved Rideklub, Solrød Rideklub og Stevns Rideklub var indstillede til prisen.

Egum Rideklub blev tildelt prisen som Årets Klub 2021. Stort tillykke til Egum Rideklub! Se videoen af Egum Rideklub her.

Årets Official blev Bibi Hollenberg
For første gang nogensinde blev Årets Official i DRF kåret. Prisen gives til en person, der har ydet en ekstraordinær indsats til gavn for ridesporten i løbet af året. Følgende var indstillede til prisen:

• Bibi Hollenberg, B-TD i spring og dressur
  • Eva Stæhr Iversholt, B-TD i spring og dressur, samt C-Banedesigner
  • Inge-Marie Hald, C-TD og C-springdommer
  • Marie Langheden Pape Van Huisstede, A-springdommer
  • Gabriella Okholm Andersen, D-springdommer og D-banedesigner

Bibi Hollenberg modtog prisen som Årets Official. Stort tillykke til Bibi!

Valg til bestyrelsen – ordinære medlemmer
Der blev stemt om 3 vakante bestyrelsesposter. Tina Callesen, Bo Gejl, Helle Juul, Jørgen Mertz og Jakob Schou kandiderede alle til de vakante poster. Følgende 3 kandidater opnåede flest stemmer og blev dermed valgt ind som ordinære medlemmer:

• Tina Callesen: 205 stemmer
  • Helle Juul: 203 stemmer
  • Jørgen Mertz: 196 stemmer

Tillykke med valget til jer alle tre!

Valg til bestyrelsen – 2. suppleant
Der blev stemt om 1 vakant post som 2. suppleant i bestyrelsen. Jakob Schou og Bo Gejl kandiderede begge til den vakante post. Bo Gejl modtog flest stemmer (227) og blev dermed valgt ind. Tillykke med valget! Det betyder samtidig farvel til Jakob Schou som suppleant i DRF’s bestyrelse. Mange tak for indsatsen det seneste år.

Valg til appeludvalget (3 ordinære medlemmer + 1 suppleantpost)
Alle de siddende medlemmer modtog genvalg, og der var ingen modkandidaturer. Alle kandidater blev derfor genvalgt:

• Pernille Nordskov (medlem)
  • Hanni Toosbuy Kasprzak (medlem)
  • Henrik Tofte Olesen (medlem)
  • Per Albæk Skjærbæk (suppleant)

Stort tillykke til jer alle!

Valg af revisorer
Nuværende revisor og revisorsuppleant fra statsautoriserede revisorer fra Ernest & Young P/S modtog genvalg og blev godkendt. Tillykke med valget!

Uddeling af ærestegn og udnævnelse af æresmedlemmer
Følgende 8 personer modtog DRF's ærestegn på mødet:

• Per W. Nielsen
  • Kurt Christensen
  • Helle S. Madsen
  • Eva Stæhr Iversholt
  • Per Krohn
  • Bjørn Munk Hansen
  • Jens Kryger Nielsen
  • Kim Rosenhart

Stort tillykke til jer alle!

Derudover blev der for første gang i mere end 15 år udnævnt hele to æresmedlemmer. Stort tillykke til Hanni Toosbuy Kasprzak og Ulf Helsgtrand med udnævnelserne!

Det officielle referat følger
Både ærestegnsmodtagerne og de nye æresmedlemmer vil blive hyldet yderligere i en separat nyhed samt fremgå af det fulde referat af årets Repræsentantskabsmøde, som vil blive offentliggjort hurtigst muligt.